skicka möbel från Danmark till Stockholm

tjenixen

Trådstartare
som rubriken lyder - vet någon bästa sättet att skicka ett skåp mellan Danmark och Stockholm? Jag har kollat upp några Danska transportföretag, men någon här på Buke kanske har bättre tips - det är ju några som verkar ha fötter i båda länder s a s.
Kanske det finns något företag som kör dagligen och således har lägre priser t ex?

*hoppas på svar :)*

Sv: skicka möbel från Danmark till Stockholm

Jobbar och bor i Danmark och dessutom skickar vi dagligen möbler från Danmark till Sverige men har inte så bra koll på privatmarknaden. Skickar ju från företag till privatkund.

Men du skulle kunna höra med följande:
DPD
Cargo Flex (brukar vara bra med större grejer)
GLS
Danske fragtmænd (inte alls säker på att de skickar till utlandet)
Blue Water Shipping (inte säker på om de hjälper privatkunder)

Lycka till och hoppas du hittar någon :)

Tusen tack!!
Det är en möbel som är köpt på Lauritz men ska skickas till en privatperson, jag vet inte vilken kategori det faller inom? Privat?
De kan ordna leverans, men jag kollar gärna upp egna alternativ också iom att kostnader kan variera ganska mycket.

Ja, om det är en privatperson som bokar/skickar så är det privatpaket.

Mitt jobb t ex (som säljer bla möbler) har årskontrakt med olika transportföretag.

Hör av dig om du behöver hjälp med något mer :)

Jag hör gärna av mig på pm om det är ok, jag har en del frågor..! :)

Älskade Lauritz!! Alla de bästa möblerna finns ju i Danmark... Ligger på bevakning av några fina skåp där nu, så jag snappar på och snor tipsen!

Ja! Påminn mig sen så kan jag berätta vad jag valde/vilket pris o hur det gick :nailbiting:;)

Det är ett av de massproducerade vitrinskåpen som finns i olika färger med dubbeldörrar och glas även på sidorna :)

Hittade förresten ett leveransföretag som kör den till dörren för 1200SEK inkl moms - wohoooo!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 057
Senast: MonteRose
·
Hästhantering Själv är jag en s k NH-människa. Jag har fallit för det tänket därför att, så som iaf jag förstått det som, man använder hästens språk...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
15 917
Senast: Nila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar