Skicka kavaj

Mirre

Trådstartare
Har sålt en kavaj och ska skicka den till köparen, men funderar på bästa sättet att skicka den på. Övervägde Skicka lätt men har ju ingen aning om hur mycket det väger.
Hur är smidigast att paketera den? Räcker det med ett stort vadderat kuvert tro?
 

Bifogade filer

  • 20191027_141814.jpg
    20191027_141814.jpg
    131,2 KB · Visningar: 25
Har sålt en kavaj och ska skicka den till köparen, men funderar på bästa sättet att skicka den på. Övervägde Skicka lätt men har ju ingen aning om hur mycket det väger.
Hur är smidigast att paketera den? Räcker det med ett stort vadderat kuvert tro?

Ett tillräckligt stort vadderat kuvert som jag sen hade lagt på vågen hos posten för att få veta hur många frimärken som krävs. Alternativt ett kuvert där portot redan är betalt.
 
Som @Jeps

Tejpanoga, jag brukar köra dubbla plastpåsar eller något stadigt som inte går sönder sas.

Absolut skicka lätt om det är något dyrare, den går även att få så den går till brevlådan (istf uthämtning på utlämningsställe) om paketet är i bra storlek, men är fortfarande spårbar! Det väljer man när man bokar.
 
Jag har fått saker jag köpt skickade i (delar av) svart sopsäck med packtejp över alla skarvar. Det är seg och tålig plast och känns som det skyddar bra förutsatt att man viker så knappar o.dyl ligger inåt. Tillför inget i vikt.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 222
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 752
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 945
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp