Skenet kan bedra *bild*

H

Havregryn

Våran tik som är så undebart fin pch gullig..

se bara
{E964013C-838C-41BD-88E9-B1247064FAAB}.jpg

men på en dålig dag, SPRING OCH GÖM ER!
923637.jpg

usräka mitt fula ansikte, hade en dålig period *skäms*

ganska så roligt att hon kan se fin och ful ut *skrattar*

/M

Sv: Skenet kan bedra *bild*

Tänk o jag skulle lägga upp en bild där min hund såg ut så där!

då skulle alla vråla AVLIVNING!!!!!!!!!

men med en liten hund så kommer det smilgubbar o.s.v.

det är jävligt konstigt för de menar ju samma sak.

jag tycker du har en väldigt underlig attityd och inställning, jag får inte grepp om dig

Fast jag tycker ändå att det är viss skillnad. Även om dom menar samma sak så kan en hund i fotknölsstorlek inte göra samma skada som en större ras. ;)

Det har ju är ju ändå samma grej dom uppvisar.

du hade ju en bild på en Liten hund tror det var en dvärgpincher med munkorg hur fan tror du den kan ställa till ett barn i plytet då.

Ja givetvis min kan ta död på barn o vuxen, det är sant men ändå samma dom uppvisar, aggression o ena hunden söt o den andra ska veck.

Man ser ofta såna små som är helt rabiata o folk tycker det är söt

kolla senast i dag på AFV (american funniest home video) där ett helt inlägg var o småhundar som var rabiata jaga folk högg efter som visar tänder vid hantering inte en enda där sa nåt om att hunden är galen utan alla skratta friskt o fortsatt reta hunden, mer eller mindre rena hundhetsningen.
men nu är det ju långt ifrån alla som hetsar dom men inte många gör nåt åt problemet utan de är så små så det behövs inte jävulskt dålig inställning.....

Jag vet mycket väl vad en dvärgpinscher kan åstadkomma. Varför tror du att jag valde att ha munkorg på henne?
Sen är det ju självklart att man försöker träna bort ett sånt beteende.

Vad an detta svärande? Jag tycker inte att jag var otrevlig i mitt inlägg?

Aningsfull skrev:
Jag vet mycket väl vad en dvärgpinscher kan åstadkomma. Varför tror du att jag valde att ha munkorg på henne?
Sen är det ju självklart att man försöker träna bort ett sånt beteende.

Vad an detta svärande? Jag tycker inte att jag var otrevlig i mitt inlägg?

jo det fatta ju jag med varför du hade munkorg o det är ju fint.

men det finns hur många som helst som tycker det är urmysigt när hunden better sig så.

Det förstår jag mig inte på. En otrevlig hund är ju en otrevlig hund oavsett storlek. :crazy:
Jag blir förbannad på människor som inte förstår att dom ska låta min hund vara när hon skäller och reser ragg. Dom tycker att hon är söt och vill reta henne.
Vet inte hur många gånger jag fått ryta rejält åt människor att dom "för helvete ska låta hunden vara!". :crazy:
Värsta var när jag hade varit på kvällspromenad och träffade några fulla killar som promt skulle fram till hunden. jag säger att nej, det ska dom inte och börjar gå därifrån. Men dom fortsatte att jaga efter henne så hon försökte att ta skydda bakom mig och då tar en av dom kopplet från mig och försöker att dra henne till sig. :eek: :crazy: Hon blir förstås rädd och hugger - vilket dom tyckte var roligt. :crazy: Då skrek jag åt dom, var inte alls trevlig att ha att göra med. Först då förstod dom att dom skulle låta både mig och hunden vara. :crazy:
Hade hon varit en dobermann hade dom nog inte tyckt att det var lika roligt att reta henne.
Sen efteråt ville jag bara gråta eftersom att jag jobbat sen den dagen jag fick henne att hon inte behöver vara rädd för främlingar och att hon ska kunna lita på att jag beskyddar henne. Som tur är blev hon inte helt förstörd efter den kvällen.

vårah lilla tjej har två sidor..,

ne men hon hatar att bli badad och var gninig just då, aldrig att hon annars skulle se ut så =P

sen det här med stra och små hundar, klart att de inte är kul att möta en stor aggresiv hund, men jag tycker de gäller alla hundar liten eller stor..

men de hela vad ju skoj med dessa bilder och inget annat..

/M

PIRU skrev:
Tänk o jag skulle lägga upp en bild där min hund såg ut så där!

då skulle alla vråla AVLIVNING!!!!!!!!!

men med en liten hund så kommer det smilgubbar o.s.v.

det är jävligt konstigt för de menar ju samma sak.
Hur vet du att alla skulle vråla det? En rottis min är lika "häftig" som en nakenhunds.:confused:

Läste vidare så jag svarar på inlägget om småhundars naffsande är gulligt. Vilket jag inte tycker, har aldrig förstått meningen med att skratta åt småhundars aggressivitet.Speciellt inte låta de naffsa som de oftast gör på inskickade videosar osv.
Okej, de kanske inte kan orsaka så stora skador som ex en större ras gör men ändå.Helt sjukt att tycka naffsande småhundar är gulligt!?? OBS Har inget med bilderna i detta inlägget att göra.

Senast ändrad:

det var inte meningen att de skulle bli en sån här diskution här, men nå väl...

kan vi drar ett sträck över de hela??

/M

Hunden alltså bara :love:

Gud vad sött :devil:

Ha ha, ja. Man kan inte tro att det är samma hund. :D Påminner lite om den där hunden (nyligen avliden) i USA (??) som var utsedd till världens fulaste. :o :D :angel: :angel:

Men på övre bilden var han söt!

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 386
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 332
Senast: Motacilla
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 360
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama