Sv: Skenet kan bedra *bild*
Det förstår jag mig inte på. En otrevlig hund är ju en otrevlig hund oavsett storlek.
Jag blir förbannad på människor som inte förstår att dom ska låta min hund vara när hon skäller och reser ragg. Dom tycker att hon är söt och vill reta henne.
Vet inte hur många gånger jag fått ryta rejält åt människor att dom "för helvete ska låta hunden vara!".
Värsta var när jag hade varit på kvällspromenad och träffade några fulla killar som promt skulle fram till hunden. jag säger att nej, det ska dom inte och börjar gå därifrån. Men dom fortsatte att jaga efter henne så hon försökte att ta skydda bakom mig och då tar en av dom kopplet från mig och försöker att dra henne till sig.
Hon blir förstås rädd och hugger - vilket dom tyckte var roligt.
Då skrek jag åt dom, var inte alls trevlig att ha att göra med. Först då förstod dom att dom skulle låta både mig och hunden vara.
Hade hon varit en dobermann hade dom nog inte tyckt att det var lika roligt att reta henne.
Sen efteråt ville jag bara gråta eftersom att jag jobbat sen den dagen jag fick henne att hon inte behöver vara rädd för främlingar och att hon ska kunna lita på att jag beskyddar henne. Som tur är blev hon inte helt förstörd efter den kvällen.