Skendräktighet

glance

Trådstartare
Tänkte höra om det finns någon som har mer erfarenhet av skendräktighet än jag. Har ett sto här hemma som verkar blivit skendräktig. Brukar det gå över av sig själv eller måste vet. komma och ge henne någon för att det ska gå över. Min vet. är borta denna vecka så måste ändå vänta till han är tillbaka innan jag kan göra något.
Mitt sto var dräktig på dom två första UL men när vi gjorde blodprov var det negativt, nu är hon på dygn 345 och har sedan 1,5vecka tbx haft vit/genomskinlig vätska från spenarna om man trycker på dom. Brukar det vara vanligt hos skendräktiga ston?
Eller går det över när hon "fölat" eller vad man ska säga?
Tacksam för svar !
Blir så förvirrad på denna damen här hemma.

Sv: Skendräktighet

Hej! Jag har haft ett skendräktigt sto för några år sedan. Ett sto som haft flera föl innan och var en riktigt megabrunstare om hon ej var dräktig. Hon betäcktes och brunstade inte om, betedde sig som hon brukat när hon tagit. Magen växte under vintern/våren, och så kom beräknat fölningsdatum. Hon satte ett jättejuver, modell mjölkko, såg extremt fölfärdig ut och efter ett par veckors intensivvakande så började jag fundera på om det verkligen var ngt därinne :crazy:
Åkte med henne till vet. som konstaterade att hon var tom och skendräktig :o Inga åtgärder sattes in, det "gick över" efter ett tag :) Hon betäcktes om och fick ett föl året därpå :)

Sv: Skendräktighet

Tusen tack för svaret ! :) damen har ställt till det ordentligt i huvudet på mig .
Hoppas det går över Snart.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 262
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 497
Senast: Freazer
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 442
Senast: Lyxzen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 174
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar