Skendräktig..

YorkWann

Trådstartare
..finns det något man kan "göra åt" det? :crazy: Förutom att para henne då, så hon blir dräktig på riktigt.
Det tar så mycket på krafterna på henne... :crazy: :( :smirk:

När hon väl är skendräktig finns det inte mycket mer att göra än att dra ner lite på maten och/eller motionera henne ordentligt.
Till nästa gång kan man be veterinären skriva ut preparat mot skendräktighet och det börjar man ge redan löpets första dag eller något sådant. Vet inte riktigt hur det funkar.
Kastrering funkar ju också ;)

Det finns något man kan ge tikar som har det jobbigt när dom är skendräktiga. Kommer dock inte ihåg vad det heter. men hör med din veterinär. Hon vet vad det är.

Det inte bara tar på krafterna på hunden, de kan bli stressade också.
Gala-stop är att rekommendera. Det kostar dock runt 400 kronor. Prata med vet.

Liknande trådar

Hundhälsa Min labradortik är i sitt esse av skendräktighet och har det lite jobbigt. Så ös på med era tips och idéer om hur man kan underlätta för...
2
Svar
23
· Visningar
1 182
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 631
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
904
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka