Skendräktig tik som inte vill kissa.

F

Fan of Bill

Hur länge kan en sådan hålla sig egentligen?

Nu har hon inte gjort varken ettan eller tvåan sen igår kväll.

Blir vansinnigt irriterad samtidigt som jag blir orolig. Har varit ute med henne på tre stycken timmespromenader och hon ägnar sig bara åt att spana och vara på sin vakt både mot folk och andra hundar.

Hjälp - nån annan som har det så med sina skendräktiga tikar???

Sv: Skendräktig tik som inte vill kissa.

Kan tillägga att i vanliga fall kissar hon tre ggr om dan. Utom vid löp, då blir det mer.

Var ute en gång till med henne med noll resultat. Jag visste ju att hon måste göra det snart, för klockan började bli mycket och det kan inte vara nyttigt att hålla sig så länge.

Så jag skickade ut min dotter på hundpromenad och då var det inga problem. Vet inte om vovve bara har fått nåt larv för sig att matte (jag) behöver vaktas mer och inte kan slappna av och kissa. Hon blir personlighetsförändrad när hon är skendräktig. Iofs är hon lätt mattevaktande när vi går med koppel kvällstid annars oxå. Blåser upp sig, svansen hög och är avvaktande mot både människor och hundar.

Vad skönt att hon kissat iallafall! Låter som att det kanske var någon tillfällig idé, men jag hade hållt ögonen öppna om jag vore du!

Min tik kissar i alla fall men hon blir också väldigt "vaktig" vid skendräktighet. Hon morrar ofta på den andre hunden om han kommer och går förbi korgen om hon lagt sig till ro. Vanligtvis är hon som ett plåster på honom och är med överallt.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 493
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 806
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 912
Senast: Nominous
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 635
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka