Skendräktig, medicinera eller inte?

kisse

Trådstartare
Min tiks juver bara växer och växer. Hon ska ju ställas på stora sthlm är det tänkt, och då ska hon ju helst inte se ut som Dolly Parton...
Det är hennes tredje löp, hon är två år i december.

Vad skulle ni göra? Är det dumt och rent egoistiskt att medicinera bort det bara för att jag vill ställa henne, och vet någon om det är karens och i så fall hur lång, på det man ger? (Galastop?)

Ska ringa vet imorgon, men tänkte att någon nattuggla här kanske vet...

Sv: Skendräktig, medicinera eller inte?

Jag tycker nog naturen ska ha sin gång. Jobbigt både för ägaren och hunden så länge det håller på. Jag hade inte medicinerat bort skendräktigheten. Du kan väl ta en senare utställning?

svårt med skendräktighet. Fick rådet att minska maten och öka aktiveringen, börja med det omgående så kanske du kan bryta det genast.

Min tiks juver bara växer och växer. Hon ska ju ställas på stora sthlm är det tänkt, och då ska hon ju helst inte se ut som Dolly Parton...
Det är hennes tredje löp, hon är två år i december.

Vad skulle ni göra? Är det dumt och rent egoistiskt att medicinera bort det bara för att jag vill ställa henne, och vet någon om det är karens och i så fall hur lång, på det man ger? (Galastop?)

Ska ringa vet imorgon, men tänkte att någon nattuggla här kanske vet...

Hej
Jag tycker att du gått kan ge hunden galastop
fungerar kanon bra
på ca 3 ,4 dagar är hunden betydligt piggare o bättre. Öka även motion och minska på maten.
Jag har använt detta galastop på mina tikar.
prov , bra när du skall ställa ut

Det är mig veterligen 14 dagars karens på galastop och karenstiden efter medicineringen räknas från den dag då läkemedlet sist gavs.

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 090
Senast: Liran
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 691
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka