Skenande häst!!!

B

bricanyl

Hjälp min häst har börjat skena helt okontrollerat:eek: Han var rejält sjuk för en månad sedan i lymfangit med feber 41,6. Har fått medicin blivit skrittad och pang för två dagar sedan så bara sätter han av i stört sken, helt okontaktbar. Springer i nästan 2 km i full panik så svetten rinner av honom. Likadant nästa ridning och då inte på samma runda alls??? Hjälp jag vågar inte ta ut honom. Har någon upplevt det här?:confused: Han har inte gjort så här tidigare.

Sv: Skenande häst!!!

Han kanske har ont? Kolla upp det först, har hästen inte gjort så förut så är det säkerligen något fel! Han kanske har ont i benen eller upplever annat obehag?

Promenera honom och strunta i att sitta upp tills du har fått problemet uppklarat.

Ja jag tycker också du ska kolla så att den inte har ont.
Eftersom det låter som att han springer mer panikartat och det inte bara är pigghet så måste ju något vara galet.
Kollat utrustningen å så så inget har gått sönder??

Hästen får ONT av någon anledning. Det kan vara ett jättearbete att hitta det onda, men det finns där, det är jag helt säker på.

Äter den fortfarande medicin?
Vad fick den lymfangit av? Skada? Vad hände i så fall?
Berätta mer...

// M

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Kilauea
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 763
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Jag har nyligen börjat hjälpa till i ett stall och fått ansvar för en nytillkommen häst som blir väldigt stressad av att vara själv i...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 776
Senast: Naria2020
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar