Frida_s
Trådstartare
Nu ska vi se om jag hamnat bland folk som kan hjalpa till. Jobbar med turistridning pa en fuktig och varm o ute i Atlanten. Det hander att vi far problem med skavsar i sadellaget, pa sidorna strax bakom manken. Oftast borjar det med insektsbett eller bitmarken fran strider i hagen, sen ar det ett h**vete att fa det att laka. Hastarna jobbar ofta manga timmar dagligen och svettas enorma mangder, sa sma obetydliga bulor efter insektebett blir storre och spricker tillslut upp.
Givetvis hade problemet varit ur varlden om mojlighet alltid hade funnits att stalla av hasten fran arbete tills allt ar lakt. Men det kan periodvis (hogsasong och andra omstandigheter) vara sa att hasten som i ovrigt ar frisk och i bra kondition maste jobba.
Sa sag mig, har Ni nagra tips pa hur man kan undvika uppkommande av dessa skavsar eller hur man pa basta satt behandlar dem? Alla tips mottages mycket tacksamt!
Frida
Givetvis hade problemet varit ur varlden om mojlighet alltid hade funnits att stalla av hasten fran arbete tills allt ar lakt. Men det kan periodvis (hogsasong och andra omstandigheter) vara sa att hasten som i ovrigt ar frisk och i bra kondition maste jobba.
Sa sag mig, har Ni nagra tips pa hur man kan undvika uppkommande av dessa skavsar eller hur man pa basta satt behandlar dem? Alla tips mottages mycket tacksamt!
Frida