allahemma

Trådstartare
Flera av hästarna i stallet har rejäla skav från skänklar/chaps, det händer så gott som varje år...förslag på hur man kommer tillrätta med detta? Nästa år ska jag spara en ruta där benet ligger men vad kan jag göra nu?

Senast ändrad:
Sv: Skav

Jag har tagit ett par gamla raggsockor och klippt av själva foten. Jag tar "skaftet" av sockan drar på utanpå stövlar/chaps och ser till att den går så långt ner så den ligger rätt i förhållande till skavet. Så i år har mina hästar inget skav. En är så känslig så han tidigare år fått skav av minsta lilla veck på thermoridbyxorna nere vid vaden :(

Sv: Skav

Min gamla häst fick alltid skav utav mockachaps så antingen var det ridstövlar som gällde eller så red jag med bara skor och strumpor.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 594
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: tara
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 306
Senast: Squie
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka