allahemma

Trådstartare
Flera av hästarna i stallet har rejäla skav från skänklar/chaps, det händer så gott som varje år...förslag på hur man kommer tillrätta med detta? Nästa år ska jag spara en ruta där benet ligger men vad kan jag göra nu?

Senast ändrad:
Sv: Skav

Jag har tagit ett par gamla raggsockor och klippt av själva foten. Jag tar "skaftet" av sockan drar på utanpå stövlar/chaps och ser till att den går så långt ner så den ligger rätt i förhållande till skavet. Så i år har mina hästar inget skav. En är så känslig så han tidigare år fått skav av minsta lilla veck på thermoridbyxorna nere vid vaden :(

Sv: Skav

Min gamla häst fick alltid skav utav mockachaps så antingen var det ridstövlar som gällde eller så red jag med bara skor och strumpor.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 180
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 325
Senast: skiesabove
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
605
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Smarta resetips
  • Ändrade köpvanor
  • Tårta som är god på riktigt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix