Skärmglasögon utan styrka

Piek

Trådstartare
Alltså sånna glasögon som ska skydda ögonen från skärmens/datorns blåljus :D

Har någon provat? Jag har inga som helst fel på min syn men pluggar och stirrar in i datorskärmen hela dagen. Blir väldigt trött i ögonen och får ibland ont i huvudet. Lösningen just nu är att förstora all text jag läser vilket förstärker känslan av att nått annat borde provas. Är det värt att prova sånna glasögon? ?
Bör man köpa via optiker eller är det ingen skillnad mot att beställa några billiga?
 
Alltså sånna glasögon som ska skydda ögonen från skärmens/datorns blåljus :D

Har någon provat? Jag har inga som helst fel på min syn men pluggar och stirrar in i datorskärmen hela dagen. Blir väldigt trött i ögonen och får ibland ont i huvudet. Lösningen just nu är att förstora all text jag läser vilket förstärker känslan av att nått annat borde provas. Är det värt att prova sånna glasögon? ?
Bör man köpa via optiker eller är det ingen skillnad mot att beställa några billiga?
Min sambo köpte via optiker. Hon hade något litet synfel som dock inte behöver korrigeras, så det blev terminalglasögon men blåljusfilter och hon är så nöjd. Ingen mer huvudvärk eller trötta ögon.
Skulle rekommendera dig att gå via optiker, sen kan du beställa glasögonen via nätet när du har fått ditt recept. Tänker att det är bra om man utesluter synfel.
Jag trodde också att jag hade normal syn men hade visst brytningsfel, inget jag märkt av egentligen men har nu glasögon.
 
Min sambo köpte via optiker. Hon hade något litet synfel som dock inte behöver korrigeras, så det blev terminalglasögon men blåljusfilter och hon är så nöjd. Ingen mer huvudvärk eller trötta ögon.
Skulle rekommendera dig att gå via optiker, sen kan du beställa glasögonen via nätet när du har fått ditt recept. Tänker att det är bra om man utesluter synfel.
Jag trodde också att jag hade normal syn men hade visst brytningsfel, inget jag märkt av egentligen men har nu glasögon.

Jag har faktiskt inte gjort någon synundersökning sedan jag tog körkort och det är ju en bit över tio år sen så det vore kanske inte fel att passa på :) härligt att din sambo upplever att de hjälper!
 
Jag har faktiskt inte gjort någon synundersökning sedan jag tog körkort och det är ju en bit över tio år sen så det vore kanske inte fel att passa på :) härligt att din sambo upplever att de hjälper!
Det hade inte jag heller! Jag gjorde en synundersökning som en del i en huvudvärksutredning, inte för att jag egentligen såg sämre. Så passa på om du ändå funderar på skrämglasögon :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 010
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 700
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 964
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp