S

Silverstol

Yo. vill bara ställa en fråga.

Sitter på en dator som är 6 år gammal, så skärmen är väldigt liten.
Att den är lite seg gör inget, men finns det att köpa en ny skärm till en sån gammal dator? (Vill ju gärna se något när jag sitter framför datorn ;) )
(en Compaq Presario om det nu ska säga nånting :p )

Pappa visste inte riktigt, men om det inte är för dyrt är han villig att köpa en ny skärm ^^
 
Sv: Skärm

Hej
Är inga problem att köpa en ny eller bättre begagnad skärm till din dator.

Sedan flera år tillbaka så är det VGA kontakter och även på en sådan gammal dator så har den det (Annars skulle jag bli väldigt förvånad)

En skärm beroende på storlek och det.

En CRT skärm (Ej platt skärm alltså) på 17 tum kostar ca 600 kr och uppåt (plus frakt).

En 19 tum CRT skärm för ca 1000 kr + frakt.

En del byter ut till platt skärm eller större så det finns en del begagnad.

De plattar kostar mer men det är ju upp till dig :)
Fast det är ju frågan hur mycket ditt grafikkort klarar av i storlek
 
Sv: Skärm

Hur mycket mer kostar en platt skärm ungefär?
Har en sån på den nya datorn jag sitter på för tillfället och skrivbordet där gamla datorn står är rätt litet. Skulle ju vara bra att ha plats för läxor och sånt också när skolan kör igång igen :)
 
Sv: Skärm

antar förresten att märket av skärmen måste vara en Compaq? Måste det vara av samma modell eller går det bra med vilken som hellst?
 
Sv: Skärm

Vilken modell går bra.
Beroende på garantier och sådant och inte vad för dator du har
 
Sv: Skärm

Tja en 17" kan kostar runt 2000 kr + frakt.
En del bjuder på frakten och en 17" platt sägs ska vara lika stor som 19" CRT skärm men det vet jag inte :)

Kan finnas billigare
 
Sv: Skärm

Laban skrev:
Tja en 17" kan kostar runt 2000 kr + frakt.
En del bjuder på frakten och en 17" platt sägs ska vara lika stor som 19" CRT skärm men det vet jag inte :)

Kan finnas billigare

En 19" CRT är ca 18,1" och således något större än en 17" TFT som är just 17".
 
Sv: Skärm

Jo nu är jag inte säker eftersom jag inte kör platt skärm men sätter man en viss storlek på en platt som en CRT så har jag hört attdet känn större i en platt.
Vet inte om det stämmer
 
Sv: Skärm

Bra då har jag inte sagt fel till de andra jag har pratat och tipsat om :D

Fast en platt blir fö mig när det ligger lågt pris och inte risken finns att responsetiden sabbar spelandet.

Finns ner till 4 ms men de är så dyra och dagens spel är väldigt grafikkrävande.
 
Sv: Skärm

12ms räcker för att få skärmen ska hänga med, MEN de 12ms skärmar som finns idag är inte 12ms utan snarare uppåt 30ms i sämsta fall. Responstiden är alltså inte konstant.

Rekommenderar Tom om du vill läsa bra tester på skärmar, han mäter den verkliga responstiden. ;)
 
Sv: Skärm

mmm men jag tror jag väntar något år till tills jag byte faktist. Jag har plats :D
 
Sv: Skärm

Japp och nya datorer är gammalt så fort man går ut med den ur affären *asgarv*
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Rie
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra...
2
Svar
23
· Visningar
1 930
Senast: Habina
·
Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
397
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp