skapkletiga bakben på valack!

Sv: skapkletiga bakben på valack!

Tack för den långa förklaringen.:bow:

Jag har inte tillgång till vattenslang med ljummet vatten och det känns lite brutalt med kallt vatten tycker jag, men man kan ju ta ljummet vatten i en hink i stället.

Min häst är på inget sätt kittlig eller kinkig annars, men jag har märkt att han är lite känslig med de privatare delarna, så vi får se hur han reagerar. Jag tror ganska säkert att det kan behövas i alla fall:grin:

Jag tänker som en del skriver att man kan få gegget att lossna med olja. Så om man smörjar lite med olja först och sen tvättar rent med ljummet vatten,vad tror ni om det?

Sv: skapkletiga bakben på valack!

knapplån

Lite uppdatering!

Var med min häst på klinik och när han sederades kom snorren ut och där satt en smegmasten runt urinröret som var ca 3 cm stor!!!:eek: Måste gjort skitont att kissa! stackaren!!!!

Så nu blir det till att kolla där varje gång han sederas!

Liknande trådar

E
Hästvård Hoppas på att kunna få lite tips och idéer av er till vad orsaken kan vara till att min unghäst har så kass mage :confused: Nu börjar...
Svar
10
· Visningar
2 456
Senast: Zeeke
·
Hästvård Vet inte om detta borde stå på hästvård - men jag antog att jag kan få fler napp här på avel efterssom det lär finnas några hingstar som...
Svar
8
· Visningar
5 782
Senast: Kookaburra
·
Hästvård Fbldonnan är milt uttryckt ett vandrande äckel just nu :crazy: Hon är brunstig, och bakbenen är så äckelsöliga att jag blir illamående...
Svar
17
· Visningar
3 213
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka