Skapa snygga länkar

O

oceanchild

Hur skapar man snygga länkar? Alltså sådana länkar där det i inlägget bara står en kort text och inte hela URLen?

Jag såg ett tips om detta för inte allt för länge sedan men hur jag än söker har jag inte lyckats hitta igen den tråden. Om ni kan hänvisa mig till den tråden eller hjälpa mig här så vore jag mycket tacksam!

/Sara

Sv: Skapa snygga länkar

Kopiera länkadressen
Klicka på
createlink.gif

Klistra in länken
tryck OK
Nu kan du skriva den text du vill i den gråmarkerade delen av länken.

Det vart i och för sig inte gråmarkerat när jag gjorde länken men jag lyckades genom "trial and error" lista ut vilken del av kodningen man skulle ändra:)

Tackar för hjälpen:bow: :bow: :bow:

/Sara

Så lite så!

OK, jag använder Opera som webbläsare för det mesta och där är den delen markerad.

Kan ju förtydliga då ;)
Den delen av adressen som ligger mellan ] och [
OBS!
Kolla noga åt vilket håll vinkelhakarna är åt, det måste vara som ovan.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 660
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 798
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 944
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
707
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama