skapa hemsida?

A

anna_bpj

Finns det någon här som är duktig på att göra hemsidor eller som har en bra beskrivning?
Jag har försökt att göra i word men det blir bara fel :confused:
jag har inte tålamodet heller :angel:

Kram Anna

Sv: skapa hemsida?

Word är bland det sämsta man kan göra i *brrr*
Prova freewebs eller liknande, där skriver & lägger du in de bilder & text du vill ha, annars kika in på www.webdesignskolan.se där får du bra tips om hur du kommer igång.

Jag måste faktiskt säga att Freewebs och liknande är mkt sämre än Word...

ok, jag ser bara att många använder sig av det därav tipset.
Finns säkert bättre ställen som nån annan kan tipsa om

Jag kodar själv eller använder mig av DW

Ett alternativ där man själv kan styra innehållet och utformningen av innehållet är överlägset bättre än ett alternativ där man inte kan göra det...

det är värt den korta tiden det tar att lära sig html för att få ordning på sina sidor och koda själv

Jag använder själv Frontpage när jag gör mina sidor, kodar själv, tycker det är smidigt med det programmet då man kan växla och se hur saker och ting blir;)

Samtidigt är det ett lätt program för nybörjare att använda. Där kan man lägga in text och bild osv hur man vill.

www.lissaexplains.com är en superenkel hemsida (riktad mot barn, dock på engelska) om du vill lära dig med om HTML, CSS och dylikt.:)

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 857
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 927
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V