Skänka lök?

Araminta

Trådstartare
Jag behöver hjälp med ett av livets mindre bekymmer. Vad gör man av ett lager av röd och gul lök?

Jag kan inte äta den själv och är själv i hushållet. Lagret är lite för stort för att pracka på gäster. Lök är inte heller något man lämnar i fikarummet och hoppas att någon förbarmar sig över. Slänga känns ju dumt av diverse anledningar.

Någon som har någon lysande idé?
 
Jag behöver hjälp med ett av livets mindre bekymmer. Vad gör man av ett lager av röd och gul lök?

Jag kan inte äta den själv och är själv i hushållet. Lagret är lite för stort för att pracka på gäster. Lök är inte heller något man lämnar i fikarummet och hoppas att någon förbarmar sig över. Slänga känns ju dumt av diverse anledningar.

Någon som har någon lysande idé?
Om du har facebook kan du ju slänga ut frågan där bland dina vänner om det är någon som skulle vilja ha? Eller fråga kollegor om de är intresserade? Jag har en fd kollega som ÄLSKAR att odla. Ett flertal gånger har jag jag (och andra kollegor) fått squash och gurkor av henne.
 
Jag behöver hjälp med ett av livets mindre bekymmer. Vad gör man av ett lager av röd och gul lök?

Jag kan inte äta den själv och är själv i hushållet. Lagret är lite för stort för att pracka på gäster. Lök är inte heller något man lämnar i fikarummet och hoppas att någon förbarmar sig över. Slänga känns ju dumt av diverse anledningar.

Någon som har någon lysande idé?
Kanske kan du höra med någon organisation som lagar mat och serverar till hemlösa som t,.ex. stadsmissionen om de är intresserade ochskänka det dit?
 
Men åh, jag hade LÄTT förbarmat mig över ett löklager vilken dag som helst om jag hittat det i fikarummet?! Med glädje. (och då odlar jag ändå själv, men lök håller ju länge och jag gör av med en hel del) Du har fel fikakompisar bara om det inte är så.

Men eller hur! :up: Skriver under på både "hade förbarmat mig" och det om fikakompisarna!
 
Jag behöver hjälp med ett av livets mindre bekymmer. Vad gör man av ett lager av röd och gul lök?

Jag kan inte äta den själv och är själv i hushållet. Lagret är lite för stort för att pracka på gäster. Lök är inte heller något man lämnar i fikarummet och hoppas att någon förbarmar sig över. Slänga känns ju dumt av diverse anledningar.

Någon som har någon lysande idé?
Jag hade blivit JÄTTEGLAD över lök i fikarummet. Det är verkligen något som går åt, en av livets nödvändigheter. Dessutom håller den ofta nästan oändligt länge, blir den lite ledsen räcker det oftast att ta bort ett ytterlager så har man fint söt lök kvar.

Din egen idé var lysande!
 
Jag behöver hjälp med ett av livets mindre bekymmer. Vad gör man av ett lager av röd och gul lök?

Jag kan inte äta den själv och är själv i hushållet. Lagret är lite för stort för att pracka på gäster. Lök är inte heller något man lämnar i fikarummet och hoppas att någon förbarmar sig över. Slänga känns ju dumt av diverse anledningar.

Någon som har någon lysande idé?
Jag hade lätt kunnat lägga en stor skål med lök i gemensamt utrymme tillsammans med en rulle påsar. Tror att det hade tagit slut ganska fort :D

När ja fått för myckeet av något odlat har jag tagit med till mina elever eler numera när jag itne jobbar - till avkommans elever. Går ät som smör i solsken.
En minnsvärd gång tog en äldre nysvensk kvinna en jättesquash och bar den med sig som sitt barn tills hon gick hem :heart
 
Jag behöver hjälp med ett av livets mindre bekymmer. Vad gör man av ett lager av röd och gul lök?

Jag kan inte äta den själv och är själv i hushållet. Lagret är lite för stort för att pracka på gäster. Lök är inte heller något man lämnar i fikarummet och hoppas att någon förbarmar sig över. Slänga känns ju dumt av diverse anledningar.

Någon som har någon lysande idé?
Man lägger det i fikarummet tillsammans med en lapp där det står att man kan ta lök mot att man swishar en valfri summa till barncancerfonden och numret dit förstås :up:
Jag skulle absolut glatt ta lök och swisha mer än löken kostar i affären.
 

Liknande trådar

Mat Hilfe! Jag ska bjuda på middag där en person måste ha laktosfritt (ej helt bekräftat ännu så vet ej om det måste vara mjölkfritt men...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 885
Senast: Lingon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 510
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 137
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 089
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp