Visst men vart skall de ta vägen sedan då?Där 35 miljarder kronor skulle göra el helvetes skillnad för väldigt många fler.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst men vart skall de ta vägen sedan då?Där 35 miljarder kronor skulle göra el helvetes skillnad för väldigt många fler.
Här planerar stora mängder hyresbostäder nu är planprocessen och byggprocessen ca 2 år så man får räkna med 2-4 år innan de är byggklara. Om vi nu ska diskutera bostadsmarknaden så frigörs billigare bostäder i mindre attraktiva områden när nya bostäder i mer attraktiva områden byggs. Tanken är att äldre ska flytta från sina villor och in i mindre lägenheter. Men med den inriktning som äldrevården har så sätter det käppar i hjulet för rotationen på bostadsmarknaden.Toppen så nu byggs det hyreslägenheter utav bara H-E då?
Eller ?
Villor o bostadsrätter har jag hittat men lågprishyresrätter där de ca 100 000 om beräknas komma ska få plats hittar jag inte, gör du?
Bra fråga, vart tar de vägen nu? och jag talar inte om den rännil som lyckas ta sig till Europa?Visst men vart skall de ta vägen sedan då?
Hit tycker jag.Bra fråga, vart tar de vägen nu? och jag talar inte om den rännil som lyckas ta sig till Europa?
Jag tror att ca 400 000 söker bostad i Sockholm, 100 000 i Göteborg Kanske 200 000 i resten av landet och lägger vi på de planerade 100 000 . Så ett bostadsbehov på minst 600 000 lägenheter inom 5 år, minst. hur klarar man det?Här planerar stora mängder hyresbostäder nu är planprocessen och byggprocessen ca 2 år så man får räkna med 2-4 år innan de är byggklara. Om vi nu ska diskutera bostadsmarknaden så frigörs billigare bostäder i mindre attraktiva områden när nya bostäder i mer attraktiva områden byggs. Tanken är att äldre ska flytta från sina villor och in i mindre lägenheter. Men med den inriktning som äldrevården har så sätter det käppar i hjulet för rotationen på bostadsmarknaden.
Haha...du är inte sann, det handlar ju om tiotals miljoner individer.Hit tycker jag.
Vi har inga problem med att dubbla invånarantalet.Haha...du är inte sann, det handlar ju om tiotals miljoner individer.
Det är skillnad på antal personer och antal bostäder som behövs.Så ett bostadsbehov på minst 600 000 lägenheter inom 5 år, minst. hur klarar man det?
Vi har 50 miljoner flyktingar i världen och när jag frågade så sade du glatt att de ska komma hit. Inte till Tyskland, inte till England utan hit, har du börjat inse verkligheten nu och reviderar din inställning.Vi har inga problem med att dubbla invånarantalet.
Se på befolkningstätheten i resten av Europa.
Sverige 20,72
Grekland 85,32
Tyskland 230,80
Storbritannien 248,25
Källa http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_länder_efter_befolkningstäthet
Så även om vi dubblar tätheten så är det glest jämfört med andra.
Ja för det är ju redan så fullt på de andra ställena.Vi har 50 miljoner flyktingar i världen och när jag frågade så sade du glatt att de ska komma hit.
Nu skall vi se om jag kan reda ut min ståndpunkt så att de går fram.
Nej det kommer inte att hända av sig självt utan det måste till politiska beslut och sedan göras via samhällsinsatser.
Men det går inte att skylla på brist på mark, material eller arbetskraft för att komma undan.
Jo det gör jag verkligen..
Och det är en del av vad jag vill visa med min lägenhetsuträkning.
Att ett bra boende i stan faktiskt inte alls kostar samhället mera utan mindre.
Inte egna hus.
Så menade jag inte, du missuppfattade där.
Jag menar att det man behöver för att bygga hus är material - check det finns i skogen.
Plats - check det finns faktiskt planlagd mark med kommunalt V/A som kan användas.
Arbetskraft - check flyktingar är också arbetskraft så det finns säkert de som kan bygga bland de som kommer.
Frågor på det?
En flykting utan PUT lär inte satsa på husbygge...
Jo det gör det.
Nya lägenheter nyare än 15 år får man sätta andra hyror på.
Så det löser sig med det.
Källa: http://www.hyresnamnden.se/Amnesomraden/Skalig-hyra/Undantag-vid-nyproduktion/
Haha...du är inte sann, det handlar ju om tiotals miljoner individer.
Ja jag ger mig, har en sådan verklighetsuppfattning så kan man ju dra vilka sagor som helst
Som tur är så ser våra politiker en aning nyktrare på det hela.Ja för det är ju redan så fullt på de andra ställena.
Och så visade jag siffror på hur tättbefolkat det är.
Vi kan ta Österrike som exempel 97,77 personer/kvadratkilometer och det är ett land fullt med en massa Alper.
Så det går nog alldeles utmärkt med Sveriges skogar skall du se.
Jämföra Sverige med ett land mitt i Europa med 200 miljoner invånare på mindre än en dagsresa ifrån sagda land är ju inte direkt möjligt.Ja för det är ju redan så fullt på de andra ställena.
Vi kan ta Österrike som exempel 97,77 personer/kvadratkilometer och det är ett land fullt med en massa Alper.
Österrike ligger 30 mil från 2 av europas viktigaste industri o utvecklingszoner. Norra Italien och södra Tyskland. Det har bidragit till att hela regionen inkl Schweiz haft en gynnsam ekonomisk utveckling.Ja för det är ju redan så fullt på de andra ställena.
Det är ju det som görs.Varför har det inte byggts hyresrätter som tusan där folk vill bo?