skällande hund

elliin

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips på hur jag får min hund att sluta skälla när vi möter hundar och människor ute.
Jag har försökt med att försöka bryta hans fokus men det har inte gett nå resultat. Han har blivit värre nu på sistone och det börjar bli väldigt jobbigt nu.
Han är en blandras mellan papillon och pudel på 1, 5 år och han är kastrerad.

Tacksam för alla möjliga tips!!

Sv: skällande hund

Jag skvallertränar min 15 veckors valp då hon skäller och blir osäker vid hundmöten. Hon är väldigt matmotiverad så ibland slänger jag ut mat på backen eller tränar kontaktövningar så märker hon dom knappt om dom andra hundarna går förbi.

Om du inte redan använder dig av skvallerträning kan jag rekommendera det. Kommer upp massor om du googlar :)

Antagligen har du för hög svårighetsgrad. Börja med kontakträningen utan störningar och öka svårighetsgrad allt eftersom. Skulle du tappa kontakten så backa i svårighetsgraden.

Kan ju vara svårt att undvika möten under längre tid men försök lägga rastningarna tex mycket tidig morgon och mycket sen kväll.

Osäker kanske? Jobba med längre avstånd till det jobbiga, som Tora var inne på.

Plus klassikern: Ta hjälp.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 547
Senast: fixi
·
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 519
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 969
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar