Skall vi byta hundar med varann?

Sv: Skall vi byta hundar med varann?

skog.jpg

Wtf?! :rofl: :rofl:
Ser ju lika intelligent ut som min, ska vi bilda klubb? :angel:

De kan nog bilda en finfin klubb.
Jag har en till sådan bild. (eller, jag har nog många, hon har tamigfan alltid ett öra uppe på skallen, eller åt fel håll, eller något annat galet. Jag trodde att det bara var ståöron eller rosenöron som såg märkliga ut ibland...)
lila.jpg

Justja, hon kan vara lite jävlig ibland och försöka förolämpa de som är lite vettiga genom att lipa åt dem.. Men ingen tar illa upp av sådant, eller hur? :D
34505_1237296871.jpg

Senast ändrad:

kl

Tja, jag har nu inte sett min hund på över 19 timmar så för tillfället nöjer jag mig med vilken som helst!
Den hundfria kvällen igår innebar också att jag hela tiden tyckte något fattades och att jag hade glömt något, när jag inte håller på att trampa på en svart tuss som ligger och sover vid ens fötter och tassar efter en vart man än går.

Dessutom snubblade jag över massa valpbilder och valpar på tv idag. En valp är mer än välkommen. Jag ska dock bort större delen av dagen imorgon, så det är bra om den är ensamtränad redan, och rumsren.

Vissa dagar skulle jag däremot tänka mig att byta bort ett svart pälsmonster som flyger överallt (jag lovar, hunden har nog vingar när han är på det humöret) och gärna hänger lite i kläder eller saker man håller i. När han inte hoppar jämfota med en gosedjursråtta i munnen såklart. Denna bytes mot valfritt gosedjur utan batteri.

Andra dagar kan jag tänka mig att byta ovanstående (men då i något lugnare format) mot valfri arbetsnarkoman.
I sommar eller så, när jag är rastlös och uttråkad, så kan jag ta Generalens boxer och lära mig varför de verkar vara finast på avstånd :)

Och till slut, ang. att gräva ner saker. Såhär gör man!
1) Gräv en grop
IMG_1550.jpg

2) Spring och hämta den fyllda bajspåsen som matte lagt ifrån sig 30 meter bort. Gräv sedan lite till.
IMG_1557.jpg

3) Glöm bort vad du egentligen höll på med- gropen är ju utmärkt plats att rulla sig!
IMG_1567.jpg

4) Då blir man såhär snygg!
IMG_1574.jpg

5) Fortsätt sedan promenaden, för att efter 50 m få tokryck för att det kliar att ha barr och jord överallt. Speciellt efter att man hälsat på en myrstack.

Nä, vid närmre eftertanke vill jag inte alls byta bort honom :p Nu börjar han ju äntligen mogna ju.

Edit: Ursäkta den obefintliga skärpan på första bilden. Fel inställningar på kameran.

Senast ändrad:

*noterar att settern/ferrarin blir kvar*

BILLIG tja GRATIS halvt galen bitchälskande hund bortskänkes!!

:D

Oj då, det är sånt här som gör att jag att kanske eventuellt börjar ångra att jag faktiskt får hem en ridgeback valp om 2v.. vad har jag gett mej in på!? :crazy:

*knapp*

Vilken rolig tråd :banana:

Vill nog behålla båda mina tjejer. Skulle väl vara vissa tillfällen den äldsta är bortbytbar... Hon kan låta oerhört olycklig precis när man somnat på kvällen. Bara att knata upp och släppa ut henne för man tror ju självklart hon blivit kass i magen. Hon rusar ut, lägger sig glatt ner under äppelträdet och ÄTER. :mad: Eller när hon dyker ner i ett dike med stillastående äckligt vatten och man måste ta ha henne stinkande hem i bilen. :crazy:

Den yngsta är fortfarande ursäktad för sin ålder om hon hittar på något :angel: Hon håller sig i alla fall inne på nätterna och badar inte i sunkvatten. Däremot kan hon glömma att hon sitter fast i kopplet och hoppar jämfota två meter mot något oerhört intressant=matte får ont i axeln/armen.

Efter en lång dag som medhjälpare vid flyttstäd och terrierterrorn Turbo på släp så kan jag tänka mig att byta bort honom, för en vecka eller två.

Turbo aka Terroristen är en tysk jaktterrier/papillon-korsning på 15 månader. Allmänt skällig, ouppfostrad, osäker med nya människor och ganska bitsk. Är en riktig duracell-kanin som bara går och går och går. Har ett koppeldragande som heter duga och en kampanda för flera, kanske en blivande hund för skydds? Han tvekar inte att försvara den som håller i kopplet, alternativt att bita koppelhållaren i byxbenen om livet blir tråkigt. Någon som känner för ett svart, skäggigt litet "monster"?

Jag är nog ute efter något som inte skäller, och som kan gå fint i koppel alternativt lös - resten kvittar faktiskt. Eller vänta lite, gärna en hund som gillar andra människor! Finns det någon som har detta byte ?

För tillfället vill jag inte byta ut min fröken "Flin" (Lejonkungen hyenan) ens när hon ser ut så här...
Men, hon är bara 4 månader, jag återkommer troligen i tråden med en helt annan inställning :angel:

Min sänghund är bara sänghund på nätterna och när sängen är tom på dagarna, annars är hon en tokenergisk galenpanna som vill ut på äventyr hela tiden, sådetså! Hon är jättecharmig. Titta bara, vem kan motstå det här:

skog.jpg

Jag kan inte motstå henne!!!:love:

Ååååååh, jag vill haaaa :love:

Hade jag inte varit så galet fäst och helnöjd med min hund hade jag velat byta! ;)
För din jagar väl inte älg? :O :crazy:

Senast ändrad:

Nä, inga älgar, men hon är en fena på att jaga upp daggmaskar ur gräsmattorna och sätta i sig...:crazy:

*KL*

Maken halsar att for tva manader sedan hade han garna erbjudit nagon sin 2 ariga catahoula hane... men eftersom hanen (Steeeeeenky) Antligen har vuxit upp sa behalls han... daremot vill vi garna byta bort greyhounden Frank, aven kand som The white rat on acid, the snarly m-fucker som inte gillar barn och Bara springer om han har nagot att jaga - vad spelar inte sa stor roll.. kossa, ekorre, kanin, annan hund.. sa lange det ar Vid Liv sa ska det jagas... doda saker gore sig icke besvar, pinnar samlar man ihop och lagger i hog... balsnoren i en annan hog och eventuella bollar man hittar (tillsammans med grimmor o dylikt) gar i sin egen hog.. sa ar det nagon som vill ha en nagot Grinig tvaarig greyhound med compulsive behaviour sa ar han er...
PS: Han fangar bilar. Dessvarre Framdelen av bilen... nar den fortfarande ar i rorelse - men till allas forvaning.. sa kan han fanga bilen i 70 km/h Framtill.. gora en saltomortal over vagen, landa i diket... skaka av sig stoten, springa tillbaka till sitt hus och lagga sig ned... med bara fyra yttepyttesma skrapsar som foljd. (J*vla hundar som lyckas komma losa nar man inte ar hemma o beslutar sig for o jaga saker pa Andra sidan av stora vagen...!)

bytes garna mot: Schafer. Sa matte blir glad. En fluffig kanin alt. en guldfisk skulle funka med...

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka