Sv: Skall vi byta hundar med varann?
kl
Tja, jag har nu inte sett min hund på över 19 timmar så för tillfället nöjer jag mig med vilken som helst!
Den hundfria kvällen igår innebar också att jag hela tiden tyckte något fattades och att jag hade glömt något, när jag inte håller på att trampa på en svart tuss som ligger och sover vid ens fötter och tassar efter en vart man än går.
Dessutom snubblade jag över massa valpbilder och valpar på tv idag. En valp är mer än välkommen. Jag ska dock bort större delen av dagen imorgon, så det är bra om den är ensamtränad redan, och rumsren.
Vissa dagar skulle jag däremot tänka mig att byta bort ett svart pälsmonster som flyger överallt (jag lovar, hunden har nog vingar när han är på det humöret) och gärna hänger lite i kläder eller saker man håller i. När han inte hoppar jämfota med en gosedjursråtta i munnen såklart. Denna bytes mot valfritt gosedjur utan batteri.
Andra dagar kan jag tänka mig att byta ovanstående (men då i något lugnare format) mot valfri arbetsnarkoman.
I sommar eller så, när jag är rastlös och uttråkad, så kan jag ta Generalens boxer och lära mig varför de verkar vara finast på avstånd
Och till slut, ang. att gräva ner saker. Såhär gör man!
1) Gräv en grop
2) Spring och hämta den fyllda bajspåsen som matte lagt ifrån sig 30 meter bort. Gräv sedan lite till.
3) Glöm bort vad du egentligen höll på med- gropen är ju utmärkt plats att rulla sig!
4) Då blir man såhär snygg!
5) Fortsätt sedan promenaden, för att efter 50 m få tokryck för att det kliar att ha barr och jord överallt. Speciellt efter att man hälsat på en myrstack.
Nä, vid närmre eftertanke vill jag inte alls byta bort honom

Nu börjar han ju äntligen mogna ju.
Edit: Ursäkta den obefintliga skärpan på första bilden. Fel inställningar på kameran.