J
J3O
Fy ushh.. Fick en adoptivshund för ca 1 månad sen .. Jätte gullig på 6 månader .. Men han skäller.. HELA tiden Det går inte att skälla på honom över det för då tror han att man antingen leker med honom eller så eggar det upp honom att skälla igen .. Speciellt på hästarna.. Jag försökte att släppa in honom med min häst Rambo i hans box (Rambo är världens snällaste).. Det gick ju bra tills Rambo tänkte hälsa genom att lukta på honom.. Zippo (hunden) bet Rambo i mulen.. Inte nog med att han fortfarande skäller på hästarna, nu han har ingen respekt för dem längre heller (han kunde ju sätta en häst som väger 20 ggr så mycket som han själv på plats).
Han skäller inte bara på hästar.. Även på hundar innan han kommer fram och hälsar, fåglar, katter, människor (som ser mystiska ut), sin egen spegel bild, så fort någon rör sig i trappen.. o.s.v. HJÄÄÄÄÄLP. Vad kan jag göra?
(Snabb info; Hund; Zippo Ras; bland ras 80% schäfer 20% dobber Vikt; ca 30 kg redan (kommer nog väga ca 50-60 när han är färdig växt) Övrigt; hur snäll som helst annars.)
Han skäller inte bara på hästar.. Även på hundar innan han kommer fram och hälsar, fåglar, katter, människor (som ser mystiska ut), sin egen spegel bild, så fort någon rör sig i trappen.. o.s.v. HJÄÄÄÄÄLP. Vad kan jag göra?
(Snabb info; Hund; Zippo Ras; bland ras 80% schäfer 20% dobber Vikt; ca 30 kg redan (kommer nog väga ca 50-60 när han är färdig växt) Övrigt; hur snäll som helst annars.)