Skall jag behöva stå för hage?

L

Lindis

Vet ej om tråden kommit rätt, vet inte annars var den skall vara.
Ponnyn skall på träningsläger och han är sent kastrerad alltså väldigt intresserad av stona :crazy: . Dem på lägret vet att han inte kan gå i stor sommarhage och får gärna gå med andra hästar men ston är ju kanske inte så lämpligt. Så jag ringde idag för att dubbelkolla allt och vad säger dem, jo att jag får bygga en egen hage där :crazy: visst tänkte jag inte hela världen. Men jag får ta med mig egna stolpar mm hur lätt blir nu det. Någon med tips på hur man kan lösa detta på lättaste vis? Vill ju inte att han skall behöva stå inne.

Sv: Skall jag behöva stå för hage?

Vad är det där för ställe egentligen? :eek: (okej, svara inte på det, det kan bli smutskastning ju). ;)

Men om man åker på ett träningsläger där man har med sej sin häst så måste dom väl ha hagar så att man kan släppa ut den? :crazy: Och dom måst eväl ha fler hagar än en i alla fall tycker man?

Aja, nu till hur du ska bygga. ;)
Det finns lätta stolpar att köpa, jag vet inte direkt var...
Och så lite eltråd och så. Kanske går att bara ha banden om han är van vid att gå i elhage? Annars kan man ju ta ett bilbatteri och sätta fast så det blir ström i staketet.

Mitt förslag bara, finns säkert andra som har bättre! :)

Sv: Skall jag behöva stå för hage?

hm vi har ju vita plast stolpar men dem håller inte så bra speciellt om där står några brunstiga ston på andra sidan. Han vet ju hur man gör om man säger så. Tänker ju både på deras och våran säkerhet inte för att han skulle sparka eller så men betäcka gör han gärna :crazy: . Bästa hade ju varit men en hage som redan står där och "ordentlig". Annars får han ju stå inne men det känns inte rätt det heller. Tycker har man inte hagar så skall man inte ta i mot ekipage med egna hästar. Inte så smart att släppa ihop hästar heller som inte sett vandra innan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Anläggning Hej ville höra lite åsikter. I stallet vi står har dom en egen liten lösdrift med 1års hingst och en 2årig hingst som är på bete där den...
2
Svar
21
· Visningar
2 933
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 644
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?