Skålad bom

alazzi

Trådstartare
Har nu pratat med en av de större firmorna som kommer och provar ut sadlar på plats och diskuterat lite vilken typ av sadel som min häst behöver. Eftersom min gamla Deuber & Partner inte längre passar så har vi kontaktat denna firma.

Just sadlar med skålad bom är tydligen ett knepigt kapitel. Sadelfiman sa att vi antagligen hamnar i kategorin 2500 Euro för en sadel:eek: Jag som redan har tre olika sadlar och ingen av dem passar hästen idag. Hur kul som helst! NOT.

Ingen som också samlar på dyra sadlar:angel: :D

Vad säjs om en Premier i prisklas 23.000:-, en Sterling i samma prisklass och då en Deuber & Partner för fyndpriset 1300 Euro. Suck. Snart har jag mer pengar bundet i sadlar än vad hästskrället är värd.

Kul i jul liksom...

Sv: Skålad bom

Vad är det för speciell häst du har som inte är föddes för att ha en sadel på ryggen? =)

Tja, mina två gamla sadlar är ju inköpta till en annan häst så det är ju inte så konstigt att ingen av dem passar.

Min Deuber & Partner köptes i våras, väl medveten om att jag antagligen snart skulle behöva byta ut den när hästen hade musklat sig lite mer.

Och igår köptes en ny sadel som provades ut på plats av en av Tysklands största (den största?) sadelfirmor.

Min nuvarande häst är en quarter som har kort och svängd rygg.

Du kan inte kolla efter om det finns någon pad som kan anpassa sadlarna bättre till ryggen. Stora tävlings stall har oftast samma sadel till alla hästar, men olika paddar. Det finns massor av paddar som inte är så dyra heller..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka