Väldigt litet inflik, men glöm inte att ta med pensionssparandet i budgeten!
Och sätt en realistisk budget där ni faktiskt har råd att leva det liv ni vill ha, som sagts ovan, när man har tid att göra massa grejer så rinner pengarna lätt iväg!
Jag har gjort en miniversion av er dröm och tagit 7 månaders tjänsteledigt, flyttat ur lägenheten och bor i Nya Zealand över vintern o jobbar som hästskötare, för att ta en paus från citylivet och karriären och allt det där.
Bra tips! Jag pensionssparar redan i egen regi och genom våra frilansuppdrag men såklart superviktigt att hålla en viss nivå för det!
Vi började kolla av vår budget i höstas, alltså bara skriva in i ett excelark vad vi faktiskt gjorde av med. Så till våren kommer vi förhoppningsvis ha dels lite koll på vart pengarna går, vad vi skulle kunna spara in på och en genomsnittlig summa per månad som är realistisk och vad vi skulle behöva få in på frilansandet utan att behöva ta av sparandet.
Det låter fantastiskt! Hur kommer det sig att det blev just Nya Zealand?
Jag har nån ambition om att slippa November nästa år. Klarar inte mörkret och regnet och leran. Så antingen flytta en bit söderut under den månaden, eller en bit norrut. Vi var en helg i Arvidsjaur i oktober precis när första snön kom och det var otroligt vad mitt mående vände av en liten snöstorm