Skakig kisse vid dusch?

snurpe

Trådstartare
Vi har precis fått hem världens finaste kisseunge (50 % norsk skogkatt).

Jag har dock uppmärkt något märkligt. Han trivs bra med att duscha och verkar nöjd och belåten, men i samma stund jag slutar att duscha honom blir han så otroligt skakig... han verkar inte kall med skakar något fruktansvärt. Det går över relativt fort, men ändå. Vad beror det på? Jag har provat att duscha honom två gånger och båda gångerna har det blivit likadant :confused:

/snurpe

Sv: Skakig kisse vid dusch?

För det första, varför duschar du honom?

Blöter man ner katter ända ner till skinnet så fryser dom och därför skakar dom, det gör mina också när dom badat. Lite kan också bero på "chock" men så fort jag fönat lite och virat in mina i torra varma handdukar så slutar dom skaka, så visst fryser dom även om dom inte känns kalla.

Om jag går efter mig själv så fryser jag direkt efter jag slutat duscha även fast jag är "varm." Sedan undrar jag också varför du har duschat honom 2 ggr? En gång brukar man ju vilja pröva för att vänja dem men 2 på kort tid?

Senast ändrad:

Mina katter skakar också efter de har badat, men jag lindar in dem i en mysig filt och håller dem i famnen tills de är varma igen :D

Om jag går efter mig själv så fryser jag direkt efter jag slutat duscha även fast jag är "varm." Sedan undrar jag också varför du har duschat honom 2 ggr? En gång brukar man ju vilja pröva för att vänja dem men 2 på kort tid?

Det är 3 veckor mellan gångerna. Den första bara med lite vatten för att prova. Den andra gången med schampo och allt för att han var dränkt i mjölk och sot efter en stunds lek (inte frivillig från min sida).

/snurpe

Funderar om det är lite av hundarnas motsvarighet till att skaka av sig vattnet??

Vi själva har aldrig behövt bada våra katter...

Mina skakar när de fryser, tex efter dusch eller på resor. Nu har jag ju en lite mer frusen ras, men vi är väl rätt många som upplever att det blir kallt just när man kliver ur duschen...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 319
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 835
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: Mahonia
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 211
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar