Skaftdammsugare

sthu

Trådstartare
Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa.
Vi har bara två mattor, så det behöver inte vara någon värsting.
Golvet i övrigt torrmoppas.

Är lite för bökigt att ta fram dammsugaren för två mattor liksom. Vi behöver städa dem ganska ofta pga katter.
Ta bort dem vill vi inte, de är bra ljuddämpare och den ena är en lekmatta.

Tips på billig modell som kan tänkas funka till mattor?
 
Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa.
Vi har bara två mattor, så det behöver inte vara någon värsting.
Golvet i övrigt torrmoppas.

Är lite för bökigt att ta fram dammsugaren för två mattor liksom. Vi behöver städa dem ganska ofta pga katter.
Ta bort dem vill vi inte, de är bra ljuddämpare och den ena är en lekmatta.

Tips på billig modell som kan tänkas funka till mattor?
Jag har tyvärr inget konkret tips på modeller men kombinationen bra+billig+trådlös är sällan en realistisk kombination när det gäller något, om det dessutom är just för mattor vilket är det "svåraste" underlaget så ja.. Jag har för mig att du har katter också? Päls är också något som gör det lite kämpigare.

Jag har hört bra om Dysons modeller men de är inte billiga, framförallt inte om man tänker på att även den billigaste modellen får du en riktigt bra vanlig dammsugare till samma pris.
 
Jag har tyvärr inget konkret tips på modeller men kombinationen bra+billig+trådlös är sällan en realistisk kombination när det gäller något, om det dessutom är just för mattor vilket är det "svåraste" underlaget så ja.. Jag har för mig att du har katter också? Päls är också något som gör det lite kämpigare.

Jag har hört bra om Dysons modeller men de är inte billiga, framförallt inte om man tänker på att även den billigaste modellen får du en riktigt bra vanlig dammsugare till samma pris.
Ja precis, katter. Och Dyson går bort. Alldeles för dyrt. Vi har en bra sladd dammsugare, men det är för bökigt att dra fram den varje dag.
 
Har en Dreame som jag är väldigt nöjd med, har dock inga katter men tänker att rullborste (som denna har) är bra på att vispa upp katthår. Billigare än Dyson och många bra tillbehör, ex för att dammsuga soffor och gardiner!
 
Har en Dreame som jag är väldigt nöjd med, har dock inga katter men tänker att rullborste (som denna har) är bra på att vispa upp katthår. Billigare än Dyson och många bra tillbehör, ex för att dammsuga soffor och gardiner!
Den verkar bra! Men det var lite över min budget (som inte är fastställd visserligen)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 994
Senast: Ridinglady
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 721
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag ska ta ut en värderingsman för omvärdering av min bostad i förhoppningen att kunna lägga om lånet. Nu har jag däremot haft en vild...
Svar
13
· Visningar
978
Senast: lil-sis
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp