Skaffat mig två katter idag!

V

versatile

Hej Buke!

Har varit hemma med mina nyförvärv i ca en timme nu:)
82958_1284665834.jpg


De är 1 år och kastrerade pojkar. Har varit innekatter i lägenhet hela sitt liv. Nu ska de bo med oss i en villa på landet!

Den grårandiga har gråstarr eller katarakt som det kallas. Det är lite hjärtskärande att se han leta sig fram i sin nya miljö här.. men det verkar funka och han är hur gosig som helst.

Någon som har erfarenheter av blinda katter? Berätta gärna isf. Kommer jag våga låta honom gå ut?

Den röda är väldigt mysig. Håller ett öga på den lilla grå och pratar mycket. Väldigt kärvänliga båda två, underbart! :D

Båda är helt underbara och ligger nu och myser i vår säng:D undrar vad vår lilla vovve säger om det!

Så, jag ville bara dela med mig (är väldigt glad!) och sen om någon har någon erfarenhet av blinda katter så får ni gärna dela med er:)
 
Sv: Skaffat mig två katter idag!

Åhh vilka sötnosar

Jag tror nog att den gråa kommer att klara sig helt utmärkt i huset och lära sig hitta tillsammans med sin kompis. Är de syskon?
skönt att de är två som känner varandra och som kan stötta varandra i sin nya bostad.

Nu är du kattägd oxå.
 
Sv: Skaffat mig två katter idag!

Om du vågar låta honom gå ut är upp till dig. Själv skulle jag aldrig komma på tanken.
 
Sv: Skaffat mig två katter idag!

Håller med MsLuna - skulle aldrig våga släppa ut en blind katt... Röstar för koppelpromenader!
 
Sv: Skaffat mig två katter idag!

om han ska gå ut är vi ju med honom. Koppel blir det nog..

japp..
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 117
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp