Har du kollat in kromforländer?Fina hundar men söker mer clown i temperament.
Brukar träna ihop med en sån ibland och den är en clown , som hoppar jämfota en meter upp i luften och vinkar efter mattes rygg bland annat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du kollat in kromforländer?Fina hundar men söker mer clown i temperament.
Klappa och gå i koppel eller tävla? Jösses det finns mängder däremellan kan jag säga dig. Allt handlar inte om att tävla här i världen.Nä jag tycker inte det räcker med att bara föräldrar gör BPH och hälsotester och inte syskon och avkommorna för då blir det individavel.
Små raser kan tävla i mycket. Jag tycker att det är bra om några individer i linjerna har visat på att de faktiskt fungerar till mer än att klappa på och gå i koppel.
Tyvärr blundas det mycket för rädslor i små raser och de får dåligt med mental aktivering för att de är just "sällskapshundar" så jag tror det hade varit jättebra om uppfödare av småraser satte samma krav som om de födde upp en stor ras.
Klappa och gå i koppel eller tävla? Jösses det finns mängder däremellan kan jag säga dig. Allt handlar inte om att tävla här i världen.
Sen tycker jag verkligen inte att alla stora hundraser har större krav än små hundraser inom avel.
Nä jag tycker inte det räcker med att bara föräldrar gör BPH och hälsotester och inte syskon och avkommorna för då blir det individavel.
Små raser kan tävla i mycket. Jag tycker att det är bra om några individer i linjerna har visat på att de faktiskt fungerar till mer än att bara klappas på och gå i koppel.
Tyvärr blundas det mycket för rädslor i små raser och de får dåligt med mental aktivering för att de är just "sällskapshundar" så jag tror det hade varit jättebra om uppfödare av småraser satte samma krav som om de födde upp en stor ras.
Skönt att höra att dom allra flesta är hälsotestade och inte bara hundar som ska in i aveln. Hoppas BPH också kommer igång mer då ägarna till en del raser kan få ut 400 kr för att ställa. Kommer inte köpa från en kull där inte minst båda föräldrar har gått BPH på ett bra sätt.Vilka fördommar.
Dom allra flesta små hundar är hälsotestade och utställda mer eller mindre. Priset beror ofta på att dom får så små kullar.
Dessutom är flertalet små raser bara vänliga och ser inga hot i omvärlden och därmed ganska lätta att ha att göra med
Vilka fördommar.
Dom allra flesta små hundar är hälsotestade och utställda mer eller mindre. Priset beror ofta på att dom får så små kullar.
Dessutom är flertalet små raser bara vänliga och ser inga hot i omvärlden och därmed ganska lätta att ha att göra med
Är de? Det är inte bara föräldradjuren som är hälsotestade då? Varför behöver man ha ett högre pris pga små kullar?Vilka fördommar.
Små kullar ger mindre intäkter, så för att åtminstone gå plus minus noll, eller mindre back så tas oftast ett högre valppris. Lägg på kostnad för snitt som är vanligare bland vissa raser (oftast mindre) dessutom. Samt en större efterfrågan framförallt på vissa av sällskapsraserna.Är de? Det är inte bara föräldradjuren som är hälsotestade då? Varför behöver man ha ett högre pris pga små kullar?
Att småhundar skulle vara lättare än stora... Nja. Där får vi i så fall vara överens om att inte vara överens. Jag har bland annat jobbat som hundrastare och på hunddagis och då kommit i kontakt med många småhundar. De har inte varit speciellt lätta generellt sett. Personen som är hundvakt åt mina (stora) damer konstaterade nyligen att det var så skönt med mina hundar, för de var så otroligt enkla. Hon brukar ofta vara hundvakt åt småhundar, många olika, och det är bara någon enstaka som vi klassar som enkel. Min erfarenhet av småhundar går därför tvärt emot din. Tyvärr. Jag gillar småhundar och önskar verkligen att jag hade kunnat fastna för någon småhundsras av praktiska skäl. De trevliga småhundar jag mött har haft mycket kunniga ägare.
Shih-tzu är en trevlig hund, tyvärr plattnosad med tillhörande hälsoproblem (även om det inte är så illa som i vissa andra raser)
Jag är allergisk mot småhundar,eller rättare sagt deras ägare,hade dom hundarna ägts av "riktiga" hundmänniskor så hade små hundar varit mycket trevliga.Är de? Det är inte bara föräldradjuren som är hälsotestade då? Varför behöver man ha ett högre pris pga små kullar?
Att småhundar skulle vara lättare än stora... Nja. Där får vi i så fall vara överens om att inte vara överens. Jag har bland annat jobbat som hundrastare och på hunddagis och då kommit i kontakt med många småhundar. De har inte varit speciellt lätta generellt sett. Personen som är hundvakt åt mina (stora) damer konstaterade nyligen att det var så skönt med mina hundar, för de var så otroligt enkla. Hon brukar ofta vara hundvakt åt småhundar, många olika, och det är bara någon enstaka som vi klassar som enkel. Min erfarenhet av småhundar går därför tvärt emot din. Tyvärr. Jag gillar småhundar och önskar verkligen att jag hade kunnat fastna för någon småhundsras av praktiska skäl. De trevliga småhundar jag mött har haft mycket kunniga ägare.
För mig som även har stor hund och är hundmänniska så upplever jag att många av sällskapsraserna är betydligt enklare och mer lättsamma än hundar av bruks vall jakt osv. Dom är nöjda med livet och jag upplever att dom är mycket lättare att ha med i olika situationer än vad en stor hund är, mycket pga storleken.Är de? Det är inte bara föräldradjuren som är hälsotestade då? Varför behöver man ha ett högre pris pga små kullar?
Vad skulle shih tzu har för hälsoproblem?Shih-tzu är en trevlig hund, tyvärr plattnosad med tillhörande hälsoproblem (även om det inte är så illa som i vissa andra raser)
Papillon , phalene , shih tzu, pudel , heeler, bichonerna med flera är superroliga hundar som älskar aktivitet utan att kräva det och det är så himla smidigt
Papillon , phalene , shih tzu, pudel , heeler, bichonerna med flera är superroliga hundar som älskar aktivitet utan att kräva det och det är så himla smidigt
En annan ras som jag tror inte har nämnts i tråden är Volpino italiano. En trevlig och frisk hundras med en fantastisk päls som isolerar mot både kyla och värme. Pälsen stöter bort smuts och ser alltid välvårdad ut, utan att man behöver borsta. Vänliga med obefintlig jaktinstikt.
Vad skulle shih tzu har för hälsoproblem?
Heeler är en krävande hund av vallhundsmentalitet. Den är väldigt aktiv och som en brukshund i litet format. Skulle inte rekommendera den till en som letar hundar i grupp 9.Papillon , phalene , shih tzu, pudel , heeler, bichonerna med flera är superroliga hundar som älskar aktivitet utan att kräva det och det är så himla smidigt