Skaffa kattunge

Sv: Skaffa kattunge

Min hankatt luktade inget alls. Man får ju kastrera dom när de är 6 månader gamla och det gjorde jag och han hade inte börjat strätta när det gjordes så det behöver du nog inte oroa dig för. Har en hane och en hona. Lilla honan har inte börjat löpa ännu men så snart hon gör det ska hon steriliseras.

Håller stenhård spaning på blocket. Just nu rings det på en i Gävle, fast den va dyr. Får se. Hörde nu att den va prel. bokad. Men ska ringa igen vid 5 så får vi se då.

Alla andra dundersöta kattungar finns ju bara i Halland eller i Luleå och det är liiite väl långt för oss att åka för en kattunge.

Nu har vi hittat en kattunge :love:
Det blev den dyra i Gävle :) Vi hämta hem honom i morgon. Just det det vart en kille iaf. Så får hålla tummarna att han är lika fin på riktigt som på bild nu då! :)

Sötingen längst till höger blir det :love:
8715402068.jpg

Nu så har vi en kattunge :love:
Han har fullt upp med att nosa överallt så det är lite svårt att ta kort på honom nu.

Vi håller på och väljer mellan namnen Molle eller Borka, jag står för Molle men Borka är ju lite mer ovanligt och coolare medans Molle är mysigare. Så hjälp oss!!

Kort kommer så snart han kan sitta still en sekund. :love:

Grattis till nya familjemedlemmen! :love:
Jag röstar på Molle :) Mysigare som sagt, och känns mer lättillgängligt. Låter som någon man både busar med och gosar i soffan ihop med! :love:

Kattentre.jpg

kattenett.jpg

kattentva.JPG

Här kommer egna bilder på sötnosen!
Man kan säga att han är stor iaf, han är dubbelt så stor som en kompis kattunge som är lika gammal. Så detta blir nog en stor pojke! :) :love:

Jag skulle döpt honom till Borka

(När Oscar döptes vägde jag mellan Paradis Oscar och Birk Borkason ;) )

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 288
Senast: Flixon
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 169
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Behöver egentligen mest skriva av mig lite, djursjukhuset det gäller har alltid varit underbara på alla sätt och vis men nu verkar något...
Svar
2
· Visningar
1 912
Senast: Jeps
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 947
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama