Skaffa häst??

corneliiia02

Trådstartare
Hej alla hästmänniskor!
Jag är en 12 årig tjej som har ridit i lite över 5 år (2 ggr i veckan på islandshästar).
Jag är väldigt intresserad av att skaffa en egen häst. Har haft en medryttarhäst och en sköthäst som jag vart hos 5-6 ggr i veckan. Min pappa är intresserad av hästar och min syster mamma har ridit förr men är ej lika intresserad. Är det lämpligt för mig att skaffa en egen häst? Hästen skulle gått på lösdrift på min ridskola med kunnigt folk bla. så håller Sigfus Sigfusson kurser då och då där.
Mvh Cornelia. :-)

Jag tycker att det låter ganska rimligt, förutsatt att ni har råd och tid osv. Vad säger din pappa? Ett bra alternativ är att skaffa en foderhäst. Det blir som din egen men det är lättare att lämna tillbaka om det av någon anledning inte skulle fungera. Förhoppningsvis har du också lite hjälp av ägaren som känner hästen väl.
Tänk på att skaffa en trygg och välutbildad häst, en frisk islänning är ofta som bäst när den är runt 15 år. Och vad du än gör, skaffa inte en eksem-häst eller fånghäst. Jag har en av varje och det är inte roligt!
Lycka till :)

Med tanke på din ålder så är det viktigaste att dina föräldrar (eller endast pappan) är engagerade. Annars ser jag inga problem i det hela. :) Har en tjej i stallet som också är 12 år och har egen häst. Hon tar bussen dit varje dag. Föräldrarna är med någon gång. Sen är det alltid bra att börja med en foderhäst, eventuellt en häst man kan köpa senare. Gillar också att du nämner att du har möjligheter att träna för någon! Kör på. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 434
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 411
Senast: mamman
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 674
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka