skador på hovled/hovben

P

piggis_83

Skulle vilja fråga om ni vet om någon häst som haft problem eller skador på hovleden/hovbenet? Hur har de yttrat sig? åtgärd? behandling? har hästen blivit återställd?

Sv: skador på hovled/hovben

Min häst hade i höstas hovledsinflammation på hö bak.
Det började med att hon var märkbart irriterad när vi red i hö varv ,och en lätt rörelsestörning i hö bak... Blev sedan riktigt halt hö bak trots vila... Var med henne på klinik - hon behandlades 3 ggr med spruta/tuppkam i hovleden. Konvalecent i c:a 3-4 månader, sjukhage c:a 2 månader, promenerade dock med henne hela tiden.
Friskförklarad i slutet av november :love: Försiktig igångsättning med skritt c:a 1 månad, sedan succesivt ökat på... Har nu börjat galoppera. Hittils känns allt bra med henne:bow:
Troligen vrickade hon sig på sommarbetet och det utvecklades till en inflammation i hovleden.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Ajda
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
43 916
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka