V
Villeroy
Jag står ju nu inför att ta bort min häst och har skrivit många trådar om detta...
Tankarna går huller om buller och ut och in och man mal och mal på olika sätt...
Nu i natt funderar jag över min hästs skadefrekvens genom åren.
Vad är normalt?
Ni som har haft hästar länge: Hur mycket har de varit skadade?
Jag köpte min 2000 och 2001 gjordes första utredningen och behandlingen sen har det varit en eller två gånger per år med mest kotledsinflammationer men även ryggbesvär. Han gick ju igenom böjprov vid köp (longerades aldrig). Självklart har jag tänkt ungefär en miljon gånger att det är jag som ridit sönder honom under det första året jag hade honom... . Men det kan jag aldrig få veta...
Hur har ni haft det genom åren?
Finns det exempel på hästar som har hållit sig friska trots träning (behöver ju inte vara på jättehög nivå)?
Jag har bara så svårt att tro att hästar faktiskt KAN vara friska!
Kan en häst vara ohalt i två år i sträck t ex?
Och om inte...vad är det då för sport vi håller på med egentligen?
Berätta gärna om vad ni har för erfarenheter!
Tankarna går huller om buller och ut och in och man mal och mal på olika sätt...
Nu i natt funderar jag över min hästs skadefrekvens genom åren.
Vad är normalt?
Ni som har haft hästar länge: Hur mycket har de varit skadade?
Jag köpte min 2000 och 2001 gjordes första utredningen och behandlingen sen har det varit en eller två gånger per år med mest kotledsinflammationer men även ryggbesvär. Han gick ju igenom böjprov vid köp (longerades aldrig). Självklart har jag tänkt ungefär en miljon gånger att det är jag som ridit sönder honom under det första året jag hade honom... . Men det kan jag aldrig få veta...
Hur har ni haft det genom åren?
Finns det exempel på hästar som har hållit sig friska trots träning (behöver ju inte vara på jättehög nivå)?
Jag har bara så svårt att tro att hästar faktiskt KAN vara friska!
Kan en häst vara ohalt i två år i sträck t ex?
Och om inte...vad är det då för sport vi håller på med egentligen?
Berätta gärna om vad ni har för erfarenheter!