Skadar det att hoppa?

CalaCherie

Trådstartare
Min ena häst är "hjulbent", alltså hans framben är vridna lite lätt inåt (syns bara lite när han står still på gången). Men jag undrar då om det är någon som vet ifall det är skadligt att börja hoppa honom. Han är 7 år nu och ohoppad, men jag skulle gärna vilja börja, men jag vill ju självklart inte göra något som sliter eller skadar hans ben. Så snälla svara fort om det är någon som han någon aning! :D Det syns ingenting när han går och han skrittar/travar helt rent.

Sv: Skadar det att hoppa?

Du menar alltså att han är inåttåad? Om det är en travare så är det väl ganska vanligt?!

Är det bara det är det väl inga problem? Börja lägga upp ett par lätta kryss och se vad han tycker om det!

Annars, börja med bommar?

Sv: Skadar det att hoppa?

Ja, inåttåad kanske det heter. Och JA, han är ett varmblod (därav att han är ohoppad tills nu). Så det är vanligt hos varmblod? Det visste jag inte! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
989
Senast: igbest
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 078
Senast: Lavinia
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 589
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna