Skadad skatunge

Sv: Skadad skatunge

Det verkar som du tycker skatan både ska behandlas och rehabiliteras?
Jag tycker den ska avlivas.

Av informationen i det första av TS´s inlägg så tycker jag det, ja. Jag uppfattade det som att det inte var så stora fel på fågeln och kanske skulle den bli bättre vid rätt omvårdnad, dvs av någon kunnig människa med kompetens.
Sedan har vi fått veta att det var mer illa däran, och då tycker jag det är mest schysst att låta den flyga vidare.

I min värld är ett liv något oerhört värdefullt, jag vet att de flesta inte resonerar som mig. Men finns det hopp om överlevnad så brukar iallafall jag göra mitt bästa.

Till TS. All heder till dig som ville fågelns bästa! :)

Om ett djur inte är så skadat så kanske en vetrinär är bra men många gånger så tycker jag att det är humanare/snällare med en snabb avlivning. De flesta djur blir så otroligt vettskrämda om de blir uppplockade av oss så det tycker jag är grymt. Att då ta dem i en bil och köra med dem, ta in dem på ett helt främmande ställe till folk som ska titta på dem och undersöka dem kan jag tycka känns otroligt plågsamt för det stackars djuret som redan lider. Men visst är det härligt att titta på animal police när de kan återföra vilda djur till det vilda igen och allt gått bra. Det är lite dubbelt det här. Men jag kan samtidigt tycka att det även är hemskt att ta tex en hund till vetrinär för alla lukter av blod och död som de känner och upplever på att helt annat sätt än oss.
Sen är jag även av åsikten att man inte ska ha djur om man inte är beredd att ta bort dem om man skulle måsta. Skulle nå't inträffa och de blev väldigt skadade måste man kunna ta itu med det ich inte låta djuret plågas i väntan på att nå'n annan ska komma och göra det. Djur är djur. De ska få de bästa av liv så länge de lever och sedan ska då få dö snabbt och så smärtfritt som möjligt utan att helst behöva uppleva rädsla. Det måste ju vara ett bra djurliv.

Den hade ett hål in i skallen, de va skator som hade varit på den och hackat, och det va ingen skatunge=( utan en stackars liten STENKNÄCK som idiotskatorna va å hackade på.. Har dom fått fnatt eller ngt, ja trodde dom va asätare inte mördare.... man kan bli arg för mindre!!

Men shiit... det är DJUR vi pratar om.. djur kan per definition inte "mörda". Det hör liksom till människan ;) Skator gör konstiga saker.

Precis.. Har jagat skator som varit på kattor och kaniner.. men aldrig varit arg på dem för att de är mördare! ;) Men skator är inte mitt favoritdjur om man säger så..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka