Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att du ska berätta för din barnmorska att du är rädd, om du inte redan gjort det. Det finns hjälp att få!Jag känner mig i princip lika rädd för vaginal förlossning som för snitt. Vet inte hur min stackars unge ska komma ut. Söva ner mig totalt i 7 månaden och väcka upp mig när ungen är sisådär några månader kanske.
De stora riskerna är av annan art.
Risk för sammanväxningar och endometrios (livmoderslemhinna på rymmen i buken).
Svåra och obotliga komplikationer.
Att fixa till ett underliv är så mycket lättare.
Det sitter utanpå och innebär inga direkta risker att operera om och snygga till.
Var har du fått det ifrån att man får sammanväxtningar och endometrios efter en förlossning?
Jo men det vet jag.Sen tror inte jag att det är så lätt att operera underlivet och fortfarande vara lika känslig som man var innan. Tror att det är många som tappar viss känsel, eller inte lyckas "snygga till det".
Jag har själv svår endometrios, och mina läkare säger till mig att det brukar bli bättre efter en förlossning.
Och kirurger är ju utmärkt duktiga.
Jag blir alldeles förskräckt när jag läser en del kvinnors upplevelser från sina förlossningar! Dessutom håller jag med No.1, jag tror att kejsarsnitt är mindre riskfyllt än vaginal förlossning, efter att ha läst artiklarna som länkats till i tråden.
Bara för att snitt går bra för de flesta, så betyder det inte att det gör det för alla.Men bara för att det gick bra för dig betyder inte det att det går bra för alla!
[/QUOTE]Varför skulle inte det bli bra?
När de kan fixa till ansikten som med plastikoperation blir bättre än innan?
[/QUOTE]En kvinna om året dör av kejarsnitt.
Så man kan ha otur oavsett förlossningssätt.
Estetisk pkirurgi på en frisk men ful näsa går i regel bra utan problem, men estetisk pkirurgi på skadat katastrofområden tex näsa som blivit tuggad av hund, ser kanske snyggare ut men gällande känseln får du i regel problem efteråt.
Ärrbildning som ärrbildning.
1. Hur många dör årligen vid vaginalförlossning (blodpropp, blodförlust och vad det nu kan vara), för det sker mig veterligen.
...och hur många kvinnor OCH barn HADE dött vid naturlig förlossning om inte kejsarsnitt funnits.
Med tanke på satistik som visats tidigare i tråden känns det som att man ska ha otur om man får men vid kejsarsnitt medan du snarare skall räkna med något skit vid naturlig förlossning, övergående eller icke.
För ett antal år sedan så dog en kvinna i barnsäng efter en vaginal förlossning.1. Hur många dör årligen vid vaginalförlossning (blodpropp, blodförlust och vad det nu kan vara), för det sker mig veterligen.
Och barn....och hur många kvinnor OCH barn HADE dött vid naturlig förlossning om inte kejsarsnitt funnits.