Sv: Skäckhingstar
Sen finns det ju Sambesi eller han har inte löst licens i år?
Vet att han skulle lånas ut men har ingen aning om hur det har gått med det.
Annars är det en hingst jag kan rekomendera. Han lämnar även ganska stort.
Jag har själv en efter honom och jag har en vännina som har fött upp en efter honom och vi båda är väldigt nöjda.
Men att det skulle vara lättare att sälja en skäck har jag svårt att tro. I alla fall vad jag själv har fått erfara. Min har varit till salu sen han var liten med något lägre pris än dom "grönpapprade" men har inte haft en ända spekulant hitintills. Vilket jag dock är väldigt glad för nu! Han kommer inte att säljas för han är den absolut helt underbaraste häst jag har mött.
Han är 2 år nu och både "insutten" och inkörd. Stabilare i körningen (körd ca 10 ggr nu) är många av våra vuxna hästar.
"Inridningen" var bara att hoppa upp, barbacka i grimma och grimskaft på gårdsplanen.
Och nu kanske alla tror att han är en "ko som aldrig gör en fluga förnär" men det är han inte. Han har bara ett helt underbart temprament och en inställning som är "ditt ord är min lag".
Vart jag än har varit med honom så kan inte varken vetrinärer eller andra "kändisar" komentera hur fin och fantastiskt snäll han är.
Men nog om honom, jag är ju trotts allt litta partisk