Skäckhingstar

carambawinnie

Trådstartare
Vad finns det för Skäckhingstar att tillgå?? Godkända/icke godkända??

Skall vara stora hästar minst 160 i mankhöjd!

Sv: Skäckhingstar

Godkänd inom ASVH är Utah van Erpekom 95251.
Sedan finns det 2 inte godkända hingstar som löst betäckningsbevis i år enligt språngrulla.

Toscamoon fvet dock inte om han är godkänd. Han är runt 1.70 lite mindre tror jag. Han brukar lämna ganska stort

Toscamoon är inte godkänd.

Zeb har enligt blup inte betäckt på flera år, men det kanske bara är så att han inte haft licens?

Hästak har en dansk hingst i sitt programm i år. Den har väldigt bra härstammning och ser snygg ut. Mer har jag inte kollat upp om honom

Claes Brudefors i Halmstad har en dansk skäckhingst med toppstam till avel som heter C-dur Pacific e A-dur ue Corlando. Han fick höga poäng på danska bruksprovet för pinto.

Hoppsan, det visste jag inte, men nåväl min märr åker till honom i helgen, blir det bara en skäck så kan man väl stå ut med lite snebenta :D

har ej läst hela tråden nu.
Men e han testad homozygot?? annars kan de ju lika väl bli enfärgat??

Stoet är skäck och har bara gett skäckavkommor med enfärgade hingstar, så chansen lär väl vara ganska stor att det blir en skäck med en skäckhingst?
Skulle det bli en enfärgad får jag väl ta den smällen, fadern har ju bra prestationsblod..

Mitt sto är väldigt korrekt, och avkommorna har alltid haft mkt korrekt benställ, så därför använder jag C-dur Pacific. Skulle man alltid tro det värsta om alla hingstar lär det inte bli mkt avlat i detta landet. För övrigt är det ju bara min plånbok som betalar kalaset, så förstår inte varför andra ska bry sig om mitt eller TS hingstval :D

Skulle du ha använt en enfärgad häst med kassa ben?

Mitt sto är väldigt korrekt, och avkommorna har alltid haft mkt korrekt benställ, så därför använder jag C-dur Pacific. Skulle man alltid tro det värsta om alla hingstar lär det inte bli mkt avlat i detta landet. För övrigt är det ju bara min plånbok som betalar kalaset, så förstår inte varför andra ska bry sig om mitt eller TS hingstval :D

Varför göra det när det finns enfärgade hingstar som är korrekta?
Men jag förstår nog vad du vill komma till, eftersom hingsten jag valt ej är godkänd inom ASVH så kommer jag att få en inkorrekt enfärgad avkomma som som jag tvingas sälja till ett lågt pris och som hamnar på en slakttransport till Italien ;) eller..............?

Nej men det känns rätt oseriöst att använda en hingst med kassa ben bara för att han är skäck?
Det måste ju finnas ngn skäckhingst utan kassa ben?

Varför göra det när det finns enfärgade hingstar som är korrekta?
Men jag förstår nog vad du vill komma till, eftersom hingsten jag valt ej är godkänd inom ASVH så kommer jag att få en inkorrekt enfärgad avkomma som som jag tvingas sälja till ett lågt pris och som hamnar på en slakttransport till Italien ;) eller..............?

Nej men det känns rätt oseriöst att använda en hingst med kassa ben bara för att han är skäck?
Det måste ju finnas ngn skäckhingst utan kassa ben?
Jag är intresserad av hans prestationsblod, sen om du tycker han har kassa ben så får jag väl leva med det. Jag är nöjd med mitt hingstval även om jag tydligen är så väldigt oseriös (detta missbrukade ord) enligt dig och ni andra.
Nåväl, njut av den fina sommaren istället för att bekymra er över mitt hingstval. :D :D :D

Varför är det viktigt att ha en skäck? Fattar inte varför färgen spelar roll när man vill ha häst? Enlighten me.

Nu är jag inte i det läge som TS och poloplayer, utan jag avlar renrasigt och med färg för att jag gillar hästar som sticker ut från mängden helt enklet. DOCK inte utan krav på kvalitet mina hästar ligger mellan 36 - 40 p och alla har "färg".

Jag gillar färg helt enkelt!

Liknande trådar

Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 799
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka