Skäckhingstar i europa

FadeAway

Trådstartare
Ponera att man nu vill ha en skäckavkomma. Finns det fler än Utah?
Det ska kunna ge gröna papper i asvh. Eftersom det inte gäller mig så vet jag inte om det kan tänkas åka utomlands. Men möjlighet att utlandsregga bör finnas.
Har sett att det finns en hingst som heter Samaii (Sambertino - Bretano II - Wenzel II) Skulle han gå att ansöka om licens för i asvh?

Sv: Skäckhingstar i europa

Det finns en hel hög med trakhenerhingstar som borde klara kraven ,förutom att dom är skäck vilket inte brukar ses med blida ögon ;)

Står så här på sidan: Zugelassen für ZfDP, Oldenburg, Westfalen, Rheinland, sowie alle Süddeutschen Verbände & Dänisch Varmblod (DV).

Hittade även Sanyo (Semper - Pablo - Feingau)

Där det står: Zugelassen für Oldenburg, DPZV, den Europäischen Scheckenzuchtverband (ECHA/ESV) sowie ZfdP.

Engelska: Licensed for Oldenburg, DPZV, the European Pinto Verband (ECHA/ESV) as well as ZfdP.

Åh jag tänker inte på sånt. :o

Approved ZfDP (Prämienhengst), Oldenburg, Westfalen, Rheinland, all South German Verbands & Danish Warmblood (DV).

ZfDP ,ECHA/ESV) godkänns INTE av asvh och tack o lov för det när det gäller det sistnämnda lekstuge "förbundet".
I dom andra förbunden så är frågan om han/dom är godkända i huvudstamboken

Hur hittar man det? :)

Titta på de olika förbundens hemsidor, de har sina hingstlistor publicerade där . Där brukar stå om de är i Hengstbuch I eller II eller om de har restriktioner på hur många ston de får betäcka.

Tas stoet utomlands och betäcks finns det 2 Trakehnerskäckar i Tyskland som är i Hengstbuch I i Trakehner Verband.

Grande Couleur, naturlig betäckning , finns norr om Hamburg
Grande_Couleur_Auss.jpg

Camaro som står på semin på en EU-station väster om Lübeck
camaro_seite.jpg

Ingen av dom är homozygot , så chansen för skäckföl är 50% med ett helfärgat sto.
Det finns ju annars skäckfärgade Trakehnerföl till salu registrerade i Huvudstamboken.

Senast ändrad:

Hittade att Samaii har max 20 ston. Sanyo och Semper kan jag inte se nått om II-klass.
Ska skicka vidare infon om Trakhnerhingstarna :)

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 624
Senast: zassoo
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·
Avel Nu har jag skrivit och raderat detta inlägget hur många gånger som helst... hjälp mig snälla. Jag har försökt läsa och jag har mailat...
2
Svar
30
· Visningar
4 299
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 935
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka