Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spännande. Skulle vara kul att veta om det är ett ärfligt arvanlag som kan ge intressanta "fäger" i framtiden.
Skulle tex långsiktig avel på stickehåriga individer av detta slag kunna ge en häst som är täckt av stickelhår över hela kroppen?
Jag har också funderat på hur det här med färgerna slår igenom Blev väldigt förvånad för några år sen då den svarta märren, som bara lämnat svartbruna och mörkbruna hästar, som dessutom var betäckt med en svart hingst helt plötsligt ploppar ut en stickelhårig fuxfärgad med bläs Var tusan kom det ifrån
Jag har gått tillbaka i stammen flera generationer och hittar i princip bara svarta, svartbruna, mörkbruna och bruna hästar då plötsligt ett sto på pappans sida på 60 talet är registrerad som fux och sen en märr på stoets sida på 30 talet är fux Bär de med sig fux genen generation efter generation?? Var kom den stickelhåriga fuxgenen ifrån
Inte mig emot iofs...Blev överlycklig då jag såg att hästen hade vitt i ansiktet och sen dessutom visade sig vara stickelhårig röd sak
Tap In lämnar ju som bekant 9 av 10 stickelhåriga avkommor. Jag betäckte min avkomma, stickelhårig sådan, med en mörkbrun hingst och fölet blev stickelhårig brun
Nu är hon betäckt med en svart hingst och förhoppningarna är att få en svart stickelhårig
Tap In är konstantskimmel, inte stickelhårig. Han nedärver sitt anlag lika som alla andra heterozygota skimlar (gäller både konstantskimmelanlaget och anlaget för "vanlig" dvs avblekbar skimmel), dvs i 50% av fallen, varken mer eller mindre.
Brianson har rejält stickelhåriga framfossingar, skulle kalla dom melrerade, väldigt läckert när solen ligger på när det blänker av silver! Någon som har en aning vad det är för anlag och vart det kommer ifrån? Tyvärr inte den bästa bilden men har nog ingen bättre stillastående.
"En annan sak som sabinoanlaget kan föra med sig är en massa stickelhår."
Via skrev lite tidigare i posten
Jag undrade om stickelhår på kotorna räknades dit.