Ska rida en pröva på ritt för första gången!!Hjälp

D

Dojjan

Jag ska rida en prova på ritt för första gången nästa år..E det nån mer som ska det så fall så kan vi snacka lite..
Vill även prata med folk som ska tävla distans..:)

//Lotta

Sv: Ska rida en pröva på ritt för första gången!!Hjälp

Jajjemän, jag ska också debutera... antingen på en clear round eller på en ProvaPå, just nu ser det ut som om Bergaritten ligger bra till i tid och plats. :)

Jag ska också prova på!!!:banana: :banana: Har du planerat var du ska rida??

jag vill med om allt funkar med hästen! Helst en PP först och sen kanske en CR... Nånstans i närheten, typ Simlångsritten eller så.

Okej..Jag vet inte vart jag ska rida..

Okej kul..
Nej jag vet inte alls vart jag ska rida första gången..:)

okej kul..vart ligger bergaritten eller vart hålls den..?och vilken dag och tid e den??:)

Bergaritten ligger i Haninge, Stockholm, och hålls Annandag påsk. Det brukar vara en välarrangerad och uppskattad runda. Vädret var dessutom strålande förra året. Vi funktioner (jodå, Madde71, jag och Jacob ska jobba) kommer att göra allt för att hjälpa er till rätta.
Propositionen finns ute på ridsport tävlingssida.

Jag tänkte oxå prova distans nästa år! Clearround blir det nog.. Hoppas på Tjustritten eller nått i "närheten". Finns inte så mkt distans i Småland, tycker ja.. :confused:

Men då är vi två då! Ska tydligen finnas en vid Falköping, kolla i tråden Tävlingsterminen 2006! Där finns massor me info...

Hej!

Jag tänkte också debutera med min första PP i sommar, hade tänkt mig Nybygget- om de har någon eller Ekenäsritten. Om allt går som planerat vill säga, vilket det oftast inte gör! Men jag håller tummarna hårt.

Såå nu börjar få lite koll på tävlingarna! Går allt som planerat blir det debut på Bergaritten eller Mössebergsritten (som ligger närmre). Första är 20 PP och andra 30 PP. Lutar nog åt Mössebergsritten dock.
Nån som hänger på?? Vore jättekul :) Så kan vi rida ihop o peppa varandra, som alla planerar!

Någon som ska rida "maria ritt" ska dit med min lilla buse på fem år (då)? :) Ska rida 40 CR, någon som ska me?? Lung första start!

Chili skrev:
Såå nu börjar få lite koll på tävlingarna! Går allt som planerat blir det debut på Bergaritten eller Mössebergsritten (som ligger närmre). Första är 20 PP och andra 30 PP. Lutar nog åt Mössebergsritten dock.
Nån som hänger på?? Vore jättekul :) Så kan vi rida ihop o peppa varandra, som alla planerar!

Var xakt ligger Mössebergaritten? Den ligger bra till i tid för oss, men jag vet inte riktigt hur långt det är dit..

Hade oxå tänkt det men har problem med min pålle nu så jag hinner nog inte få honom i form.

okej funderar på att anmäla mig till den då!!Tack för svar..

Om någon ska rida en PP på bergaritten så kan du/ni adda mej på msn om ni har..
Dojjan_freak@hotmail.com
Vart kan man hitta tävlingstermin??
Vill ha sälskap av någon vid min första ritt..:) :) :rofl:
Ska anmäla mig till den så jag vill ha sällskap av någon.

Senast ändrad av en moderator:

Den ligger tydligen vid Falköping! *säger jag som egentligen inte har en aning* Men det står i en annan tråd iaf... Vill gärna debutera där, den ligger tidigt på året (för mig då) och är nära :)
Ska du hänga på? Vore skoj!

Tävlingsterminen hittar du på www.distanslistan.com , klicka på rittlista o resultat.
Har inte sett att de lagt ut proppar där än, när jag surfade runt hittade jag dock proppen till Ekenäsritten. hem.passagen.se/distansiostergotland/

Lycka till! Jag red min första ritt på Berga förra året (CR), och tyckte att det var kanonkul! Hamnade i en helt fantastiskt bra grupp som verkligen gjorde att tiden flög förbi (precis som banan gjorde, vi pressade verkligen CR tidsgränsen =)

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 795
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Emro
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar