Ska ni handla nåt på Hööks rea?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nanne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 4 080
Sv: Ska ni handla nåt på Hööks rea?

Är det ngn som vet hur länge rean håller på?

Så länge lagret räcker verkar det som...

Men det är ju alltid svårt att veta hur mkt som finns, så man ska nog inte vänta för länge. ;)

*knapplån* nu har jag beställt oxå. :)

Jag beställde:

Dressyrschabraket för 122:- tog ett grått åt min fux :)
Gråa Showmaster belindor för 101:-
Thermo Master Outdoor för 299:-
Beställde även en hals till täcket för 169:-
Karbinhake på fästplatta 2 st för totalt 16:- ska ha i alla fall ha den ena till hönät i boxen.
Sedan en sånn där schratchpatch klimatta för 119:-

Ja det var väll det.. har ingen aning om hur det här TM täcket (outdoor) är? Någon som vet? Passform? Hållbarhet? Beställde det för att det var så billigt och får väll ha det lite som reservtäcke, är annars skeptisk till TM täckena (har dock stött på både bra och dåliga.)

Är det nån som vet om rean är i affärena oxå eller på bara på nätet?

är i affärer med men inte säkert att varan finns mm så ring och kolla först :)

Både och, men sortimentet ser ju lite annorlunda ut från katalog och Internet och affär.. det skiljer ju mellan affär och affär också.

TM täckena brukar vara ganska stora i storlekarna. Annars är dom jättebra, medryttarpållen har minst 3 st och dom har han haft flera år nu och inte en repa!

TM master täckerna har varit rätt stora i passform.
alla mina är det.

Nu har jag iallafall handlat, 351 kr hamnade det på (inkl frakt), så det var inte så himla farligt.

Köpte mig ett brunt honeycombtäcke, är lite osäker på storleken dock :crazy: En häst (varmblod) på 170cm i manken drar väl 155 i täcken? *hoppas*
samt en mjuk grimma i sånt där skavfritt material, de är för övrigt jättebra :)

mina varmblo som är över 170 rar 135 i täcken

Hm...nja...han är ju längre än min gamla (som drog 135) i ryggen, så jag tippar nog på att han har 155 ändå.

Kompisen var i V-ås idag så hon köpte med ett Schabrak till mig, ett grått hopp för 97:- det var jättefint o verkar va bra kvalité så färgen håller o så.

*Knapplån*

Jag är lite besviken för jag beställde ju ett dressyrschabrak på deras hemsida ett grått då. I orderbekräftelsen på hemsidan stod det med i min beställning men sedan i mailet - dit de också skickade en bekräftelse så fanns det inte med. Så nu får jag väll inget schabrak :( Och jag som beställde gråa matchande lindor till :(

Ring å säg det så de kan ändra på det då..?

Jag harTM outdoor täcket med hals till. Köpte det plus ett annatTM vintertäcke i vintras. Det sitter perfekt och står emot blaskiga vinterdagar.

Betalade dock 599:- för täcket och
350:- för halstäcket :mad: surt
men men :D

Dock är det bara 250g fyllning i min häst brukar ha 350g på vintern om inte mer. men det funkar bra som "tidig vinter/sen vinter" täcke

hon ser ut som en liten michelingubbe i det:D

Men jag vill ha matchande lindor och schabrak. Och de enda som det var rea på när det gäller lindorna var de gröna, vinröda och grå har jag för mig. Och det fanns ju grå och gröna schabrak att matcha med. Men grönt vill jag inte ha.. Och de flesta andra färgerna på schabraken var ju slut. Det vita, creme, grå m.fl. var slut när jag kollade sist. Får väll skita i schabraket även fast jag är lite besviken på Hööks :( och så köpa ett grått schabrak någon annanstanns ifrån. För jag tänkte matcha med svart/grått/ljusblått som en färgkombination ihop.

Jag fick mitt TM outdoor täcke m hals igår, såg jättefint ut, har inte hunnit pröva än bara.

Vad bra ! :)

Har själv inte fått mitt ännu. Du får gärna rapportera vidare sedan när du provat ditt täcke så man får höra mer om passformen osv.

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
395
Senast: tott
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka