Ska man slå till? (Barnvagn)

jerseyko

Trådstartare
Utförsäljning på 07ornas modeller.

En Brio Kombi för 4.995:-

Som jag förstått med alla tillbehör :bow: (Ska åka in och kolla imorgon, kan ju vara tvärslut och/eller bara fula färger kvar)

Dessutom gratis försäkring.


Kollade snabbt på blocket, där finns det 05or och 06or som vissa vill ha över 5.000:- för :eek: Så då känns ju det här som värsta fyndet :p
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Gör det! Det är såpass stor rabatt, och dessutom får du garanti på vagnen. Den kan ha löpt ut om du köper begagnat. Vi köpte en -06:a med samma deal i julas.
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

slå till=) Tror kompisen betalade 7000 för sin kombi med däck.
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Är färgen ok så slå till

Köpte en Brio Duo 06:a förra hösten för 3000:-:bump:
Nypris var 7500:-:crazy:
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

dessutom får du garanti på vagnen. Den kan ha löpt ut om du köper begagnat.

Oftast gäller bara garantin för den som köpte vagnen i butik inte till ägare nr 2. Detta ÄVEN om själva garanti tiden inte har gått ut...:crazy:
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Brion är ganska tung, så att du vet det! Annars hade jag satsat på blocket :idea:, vem vet du kanske får en bebis som vägrar vagn! Det gjorde vår och det är vanligt så det finns många "nya" vagnar på blocket. Vi sålde vår där oanvänd :crazy:!
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Men Pmm är ju en stark tjej:D

Fast jag tycker inte att den e så tung. Inte om man jämför med tex emmaljunga i samma utförandet. I alla fall vad jag har upplevt.

Jason vägrade vagn tills han var 3 månader, men sen har han älskat den. Eftersom min är en Duo så har jag ju användning för den länge till...Sen så köper jag ju hellre en NY vagn på REA än en begagnad till samma pris. Hur lite den begagnade än är använd...;)


Pmm>>
Brio är en bra vagn att ha på landet oxå;)
Tar sig fram bra.
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Du kan få köpa min emmaljunga istället billigare + att du får en bättre vagn än brion;)
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Precis min tanke, en sprillans ny från butik i samma prisklass som de som är begagnade på blocket ;)

Jag ska in idag och kolla vad som finns.

Och tung i mina ögon är när det kliver över 30 kg ;)
Brion väger 15,3 kg/18 kg inkl hjul.
Emmaljunga väger 13kg + sitt- (6,4kg) eller liggdelen (5,6kg)


Hade jag där emot haft en massa pengar över, skulle jag definitivt köpt mig en Emmaljunga -08 herregud vilka läckra färger!!! :love:


Svärmor är dagbarnvårdare så hon har haft snabbkurs med mig i barnvagnar :p
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

brion är både bättre å snyggare:angel:
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Tycker de ser himla lika ut faktiskt ;)

Förutom att Emmaljungan (speciellt -08) har mkt fler färger! Men en så fin vagn vågar man inte ha med sig någonstans.
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Kompisen fick sin t.om ännu billigare. 3.500 brio kombi med alla tillbehör (ny)! Då blev jag lite avundsjuk!

Men jag kör med samma jag hade till sonen, känner mig lite snål att köpa en ny vagn, har ändå ingen som ser den här ute i ödemarken.
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Jag köpte min Emmaljunga Smart Duo Combi, den har inte lika mycket lull lull som Duo Edge, för 5 200,-, ny alltså. Jag har inte saknat extra tillbehören, nu har jag ju aldrig haft någon annan vagn så jag har ju inget att jämföra med. Lånade en Brio med lift, eftersom min vagn blev försenad och tyckte den var betydligt tyngre än Emmaljungan.
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Jasså! Ska kolla på en annan affär också om de har nogra 07or till bra pris.

Emmaljungan kanske är enklare att lyfta därför den känns lättare. För kollar man på hemsidan så är de ju väldigt lika.
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Sådär nu är jag hemma.

Det blev en Brio Duo Happy, var svårt att välja färg men det blev en grå.
Beige, Blå och Rosa var verkligen läckra, men en sån färg skulle aldrig funka hos mig och samboon som knappt kan titta ut genom fönstret utan att bli smutsiga :angel:

6 månaders fabrikgaranti, öppet köp till BF och 3 års försäkring. Dvs skulle våran vagn bli stulen om 2½ år så får vi en ny i samma prisklass som vi köpt vagnen = ingen värdeminsking.
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Kul :)
Hoppas ni blir nöjda med den!
Vi trivs himla bra med vår Brio,
främst jag som använde rden men valet föll på Brio främst pga deras modell på höj och sänkbara handtag.
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Åååh...
Gillar oxå happy vagnarna:love::love:
Så härliga färger, har förälskat mig i den mörkröda :love:
Men den grå e oxå fin:D

Får bli en fin BRIO race eller nått i härlig färg när Jason e såpass stor;)
 
Sv: Ska man slå till? (Barnvagn)

Det tror jag säkert :) Emmaljunga är "för fina" för oss. Sambon har inte visat något intresse alls för bebissaker men nu när vi var där, efter studiebesöket på förlossningen, spanade han in sängkläder å bärsele och for runt barnvagnarna som om han vore i en bilaffär och fick köpa vad han ville :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp