Ska man säga något?

Magiana

Trådstartare
Häromdagen blev jag erbjuden en gratis massage och det har jag väl egentligen inget emot. Det kunde vara trevligt. Haken är att hon som kom med erbjudandet luktar väldigt illa, rent av äckligt, så jag vill inte gärna ha närkontakt med henne. Därmed är det inte så sannolikt att jag kommer att tacka ja. Jag tror inte att lukten beror på dålig hygien men jag kan inte precisera vad det är som gör att hon luktar illa.

Ska man säga något till henne om lukten och hur gör man i så fall? Jag vill ju inte såra men tänker att det kan ju finnas andra som kanske skulle vilja ha hennes tjänster och som är lika känsliga som jag. Det förlorar hon ju kunder på. Hon är högst sannolikt inte ens medveten om sin lukt.

Sv: Ska man säga något?

Knepigt... vet faktiskt inte man vill ju inte kränka någon? Hade jag inte känt personen ifråga hade jag nog hållt tyst

Det är väldigt väldigt schysst om du pallar att säga något. Om det är någon som arbetar med massage professionellt har den personen stor glädje, inte minst ekonomiskt, av att få veta.
Jag hade inte klarat att säga något och det är inte säkert att det garanterat kommer mottas på ett positivt sätt. Det är inte heller ditt ansvar att säga något för den personens skull. Men som sagt är det grymt schysst om du vågar och känner att du klarar det.

Jag tog upp saken med en person som har med det att göra och han gav mig samma svar, att jag skulle tala om det om jag verkligen ville det men inte annars.

För några dagar sedan så gjorde jag det. Hon med lukten sa att hon inte använde några parfymerade produkter överhuvudtaget. Det enda med doft hon använde var lite eterisk olja, i det här fallet bergamott. Hon hade det på en pytteliten papperstuss, stor som en tillplattad ärta, nedstucken i bh-n. Nästa gång vi skulle träffas skulle hon ta med sig oljan så kunde jag lukta om det var den.

Idag träffades vi igen och jag märkte direkt att hon luktade annorlunda trots att hon inte ens var i direkt närhet av mig. Jag sa det till henne och det visade sig att hon valt en annan olja idag, nämligen lavendel. Även detta var satt på en pytteliten papperstuss i bh-n.

Hon tyckte att det var helt "incredible" att jag dels kunde känna doften från något så pyttelitet men även att doften hade ändrats.

Det lustiga i det hela är att jag inte hade gissat på lavendel idag utan på något citrusaktigt och bergamotten som luktar citrus blir helt vedvärdig när hon har den på sig.

Så uppenbarligen har jag ett luktsinne utöver det vanliga. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Hon med lukten tog i all fall inte illa upp som tur var.

Jag kan inte använda viss sorts duschtvål, inom en timme börjar jag stinka "gubbsvett och gubbparfym" så jag håller på att spy själv. :yuck:

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 102
Senast: Sasse
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 971
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 374
Hästmänniskan (Jag hoppas att vi kan ha den här diskussionen utan att bli arga på varandra. Snälla ta ett djupt andetag innan du skriver något i...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 410
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar