Ska man låta henne få "sutta"???

Sv: Ska man låta henne få "sutta"???

Jag har en del erfarenhet av katter och jag skulle låta det bero.
Din katt mår bra av en snuttefilt och att få snutta lite, det blir en trygghet.
Min erfarenhet är att det försvinner av sig själv om man inte bryr sig. Jag har haft katt som gjort såhär fast hon gått med modern länge, och fortfarande någon enstaka gång kan det komma fram fast hon är 4 år.

Andra ar det försvunnit helt på medans en del, de flesta, aldrig har beteendet. Alla har gått länge med modern, ja, naturlig avvänjning.

Men eftersom jag inte är expert, så väntar jag gärna på svar varför man inte skulle tillåta detta och är helt öppen för att ändra mig, men som sagt, jag har aldrig haft problem med det.

Kom en liten kisse som fått sina syskon & föräldrar uppätna av räven till mor o far(när ja bodde hemma än) när han bara var 5 veckor gammal. Så liten var han stackarn.
Han är idag en väldigt social tillgiven kisse och bor med 5 andra katter hos mor o far och det fungerar finfint. Han snuttar och trampar på några människor om man tex. sitter i soffan och kikar på film/tv. Han verkar då inte ha några problem alls utav det, går jättebra ihop me katterna, går ute o leker, inte någon enstöring heller utan är precis som alla andra katter. Ingen av dom andra katterna snuttar/trampar.
Han är idag ca. 7 år gammal och som sagt är kärnfrisk och inga problem. Vaccineras 1ggr/år lika som med alla andra missar där hemma.

Sv: Ska man låta henne få "sutta"???

Vi har också en katt vi tog för tidigt (de var inte alls meningen!!) men han är ball. Född i maj och växer så de knakar, inga problem med andra kater eller konstiga beteende, tror jag, vet itne om de räknas att han tror jag är hans morsa och sitter och kollar i stekpannan när jag lagar mat! :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 969
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV