Ska jag, ska jag inte? (Gå på konferens)

Rosett

Trådstartare
En av världens främsta på en av mina funktionsnedsättningar ska vara huvudtalare på en konferens nästa år och jag har möjlighet att gå men frågan är om jag vågar ... :nailbiting:
Jag kommer knappast få chansen fler gånger så vill verkligen gå men det kommer ju att vara massor av folk där :nailbiting: tänk om någon börjar prata med mig :nailbiting: eller så kan jag få ångest och blir tvungen att rusa ut. :crazy:
Har iallafall mailat dem och frågat lite om arrangemanget, få se vad de svarar.

Visst borde jag ta chansen?

Vad är det för slags konferens?

Jag åker en del på konferenser i jobbet och tror inte att någon skulle tvinga sig på folk om man inte vill prata. Just att nätverka och träffa andra är ju visserligen ofta en viktig del på konferenser men om man inte vill så..

så klart du ska ta chansen!! :)

Håller m MiniLi, har varit på ett antal konferenser där många deltagarna inte velat nätverka (ta bara m dig din mobiltelefon till pauserna :) )

Vad är det för slags konferens?

Jag åker en del på konferenser i jobbet och tror inte att någon skulle tvinga sig på folk om man inte vill prata. Just att nätverka och träffa andra är ju visserligen ofta en viktig del på konferenser men om man inte vill så..
Ev ska nån facebookvän dit också som jag kan nätverka med. :D

Det är en endagskonferens (om en funktionsnedsättning eller flera, står inte så mycket på sidan), jag har mailat och bett om program.

Ta chansen! Heja!
:up:

Om du får ångest och måste gå ut, så är det så:)

(Min kompis har problem med mycket folk på samma ställe, får ren panikångest och måste ut/bort för att inte svimma.
Vi har nu varit på en show och hon fick gå ut vid ett tillfälle, var borta en bra stund men kom faktiskt in igen. Jag valde strategiska platser nära gången- utgången.
Behöver man ut så är det ingen fara alls. )

Visst borde jag ta chansen?

Absolut!

Bygg dig själv en säker punkt (din borg) om du känner dig orolig. Ta med dig saker du gillar, saker du är trygg med. Allt från en filt, ett gosedjur, te-kopp etc till bästa tröjan. Skapa dig själv en miljö åt dig själv.

Själv byggde jag bo på en stress-kurs för många år sedan. Filt, te-kopp o satt lite avsides men ändå nära de andra. :)

Absolut!

Bygg dig själv en säker punkt (din borg) om du känner dig orolig. Ta med dig saker du gillar, saker du är trygg med. Allt från en filt, ett gosedjur, te-kopp etc till bästa tröjan. Skapa dig själv en miljö åt dig själv.

Själv byggde jag bo på en stress-kurs för många år sedan. Filt, te-kopp o satt lite avsides men ändå nära de andra. :)
Bra tips. :up:

Såklart du ska gå! Man behöver inte mingla och nätverka om man inte vill och tror ingen skulle ta illa upp om du inte vill (och gör de det så är det deras problem och inte ditt). Vill man göra något och genomför det även om det känns lite jobbigt brukar i alla fall jag känna mig stärkt och väldigt glad att jag gjorde det!

Jag försöker tänka att desto större evangemang det är jag går/deltar i,desto mindre chans är det att folk "tvingar" sig på mig (dvs är sociala/tittar/pratar med mig). Klart värre att vara ute bland folk i mindre samlingar är min uppfattning.
Jag säger som flera andra; vad är värsta som kan hända? För min egen del är värsta som kan hända att jag flyr därifrån i förväg över att jag blir jätte stressad och tycker att jag beteér mig dumt.

@Linda8142: Så skönt, då hoppas jag det känns bättre att gå :)

De konferenser jag varit på i jobbet har man om man ville det kunnat hålla sig väldigt anonym på. Nu kunde ju jag inte det eftersom jag jobbade men det visste jag ju om (och hade inga problem med).

Nån här kanske vet: Hur går en konferens till egentligen? Vad brukar hända, förutom att någon/några håller föredrag? Hoppas det inte blir gruppdiskussioner :nailbiting: för det skulle jag nog inte klara av.

Nån här kanske vet: Hur går en konferens till egentligen? Vad brukar hända, förutom att någon/några håller föredrag? Hoppas det inte blir gruppdiskussioner :nailbiting: för det skulle jag nog inte klara av.

De jag har varit på så är det en föreläsare som talar (de visar ofta bilder på stor skärm också) som sedan inbjuder till frågor efteråt (oftast finns det en moderator). Dvs vill man inte tala så gör man inte det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 896
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 220
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II