Ska jag räkna med vul eller vanligt ul?

_Zacke_

Trådstartare
Ska i morgon in till gyn då jag fått blödningar och ont i magen. Är gravid 11+2 (11+3 i morgon alltså). Fick inte mycket information på telefon (bara att dom allra helst ville att jag åkte till akuten idag) men antar att dom kommer göra någon form av ultraljud, men blir det vaginalt eller på magen tro? Någon här som varit på sån här kontroll i vecka 12?

Ska i morgon in till gyn då jag fått blödningar och ont i magen. Är gravid 11+2 (11+3 i morgon alltså). Fick inte mycket information på telefon (bara att dom allra helst ville att jag åkte till akuten idag) men antar att dom kommer göra någon form av ultraljud, men blir det vaginalt eller på magen tro? Någon här som varit på sån här kontroll i vecka 12?

Inte i v 12 men i v 11(10+3) och då gjordes vul.

Hoppas ni får se en liten stark bebis som bara ville skrämmas ❤️

Jag gjorde vanligt UL utanpå magen i v. 11 (ca 10+5).

Håller tummarna för att det inte är någon fara!

Det ska oftast gå att se med UL i v 12, beror dock lite på hur livmodern ligger, så jag hade ändå varit beredd på vul.

Jag fick göra vul i v 12 när jag fick blödningar. Hade tid för kub samma vecka så det hade antagligen funkat med ul också.

Lycka till! Hoppas allt ser bra ut.

Det verkar ju som att det är väldigt olika så kontrollfreaket i mig får helt enkelt vänta och se i morgon :wtf: spelar ingen roll så länge knodden mår bra :)

Jag gjorde vul i vecka 11, när dom såg att knodden mådde bra tittade dom att allt var ok med mig -så det var som en gynundersökning. Dom konstaterade att det antagligen var nåt blodkärl eftersom allt såg fint ut.

Det blödde väldigt kort stund. Sen i eftermiddags har det typ bara varit nån droppe blod då och då. Och lite molvärk då och då men som verkar klinga av mer och mer. Frågade när jag fick tiden om jag skulle avboka om det gav med sig men dom ville att jag skulle komma ändå. Bra att dom tar en på allvar :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är faktiskt riktigt imponerad. Mina förväntningar överträffades uppenbarligen. Jag fick ett tips om att det finns en webtjänst där...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Just nu har jag gråtit mest hela förmiddagen, jag är bosatt deltid i östersund och deltid i sthlm (är dock skriven i sthlm) Jag fick...
2 3
Svar
57
· Visningar
22 780
Senast: Nemo
·
Övr. Barn Jag har haft gravid symptomer nu ett par månader (hade sex senast i början av september) så som illamående, extrem trötthet, min mage...
Svar
6
· Visningar
5 904
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka