Ska jag ge upp? köpa bomlöst?

Sv: Ska jag ge upp? köpa bomlöst?

mmm.. tror faktist att det beror på munnen.. verkar så eftersom hon först blev stel i hals och bog. Men nu när jag först kört med uppmjukande övningar och massge innan ridningen idag, plus att jag red på pelham (rak, odelat) med delta. Så funkade hästen mycket bättre hon gick i form (ärlig form) och rusade inte på som en galning i galoppen. Men ska endå ta ut en ET eller veterinär.. satsar nog pengarna på vet. då hon ev kan behövas raspa tänderna.

Liknande trådar

R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 908
Utrustning Jag är total nybörjare när det kommer till bomlösa sadlar. Ha blivit förtjust i en chezz calido och vill köpa en till min häst då de...
Svar
1
· Visningar
1 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka