Ska jag eller inte?

mariajonsson

Trådstartare
Jag har på senare tid börjat om med körning.
Fick ett jättegulligt connemarasto i somras och hon var inkörd. Vi har kört några månader med en träning varje månad för Rolf Hedqvist. Sista träningen i tisdags så fick vi idel lovord. Jag är jätteglad och nöjd.
Men....... Då säger Rolf:
-Ja, nu tycker jag att ni ska ut och tävla, det är tävlingar på hippo i slutet av april! Jag stammade fram nåt i stil med: men..men..men ...*svälg*
Till saken hör att jag aldrig har tävlat I NÅGON TING. Inte ens en 20 cm hoppning. :o :rofl:
Jag blir handsvettig av bara tanken.
Hästen kommer nog att palla trycket, hon är nu 27 år och har varit med om "allt". :love: Men jag blir aldeles stirrig av bara tanken.
Ska försöka lägga in en bild från sista körningen.

maria

Sv: Ska jag eller inte?

Är hästen i kondis är inga problem! För hästen tror jag inte blir några problem, den har nog lite "kött på benen":).

Skulle rida en kallblods hoppning för 2 år sen på FHS men drog mig ur och sedan gjorde resten av laget det med så det blev inget. Jag ångrar mig mycket nu :(.

Mvh
Emma

Jo, nog kan hästen det är bara jag som blir såååå stirrig! :eek:

En kompis tog bilder på träningen men det blev bara skrittbilder. skulle varit kul med bilder på den ökade traven efter långsidan. :banana: Det gjorde hon så bra.

Ja, det är så roligt att köra henne och man kan inte fattta att hon är 27 år. Kan ju vara kul att debutera i tävlingssammanhang med en häst som är 27!! :D

maria

:banana::banana:
Klart ni ska vara med och tävla Maria!!

De är fruktansvärt nervpirrande och hjärnan slutar fungera helt klart..
MEN på något konstigt vis så kommer man ihåg vad man ska göra i allfall UTOM 18 hinder på precisonskörningsbanan då..

:angel::angel:

Krutrök är allmänt KONSTIG just nu så de lutar åt att vi ställer in nästa träning.

Anna-Carin

Jag anmäler mig på olika kurser och en körtävling samt nordanstigs hästrally ,före start har jag tänkt vad fan skulle jag hit och göra -Men jag har alltid vunnit över mig själv och ser fram mot nästa spektakel att göra .

Jag anmäler mig på olika kurser och en körtävling samt nordanstigs hästrally ,före start har jag tänkt vad fan skulle jag hit och göra -Men jag har alltid vunnit över mig själv och ser fram mot nästa spektakel att göra .

Åh vad jag känner igen mig!!!

Jag överlevde i somras då jag tävlingsdebuterade med Big Money Pellini som då va 17 år.. Då hade inte jag statat sen -91 tror jag..
ALLA andra var rutinerade kuskar.. å eftersom jag bara startade i dressyr och precison så startade vi FÖRST dessutom.. men..likväl är jag där nu och planerer på någe vis för start med Krutrök.. i slutet av april

Anna-Carin

Ja, jag vet att vi inte satte på bakselen, men vagnen väger 50 kg och vi är i ett ridhus.
(inga större backar vad jag kan minnas) :p

Maria

Jag har ju inte ens varit närvarande på en dressyrtävling!!!
Jag har ju inte en susning hur man ska göra på en tävlingsplats.
Åker nog till hippo och är din hejjarklack istället.
maria

Om du inte startat har du ju ingenting att skratta åt efteråt ,mitt liv tog ett skutt uppåt när jag hade lika roligt åt misstagen som framgångarna .

Men testa det är ju ett toppen tillfälle att göra premiär på :bump:
Du får lita på din tränare att han inte skulle puffa er till något som inte vore.
Kör för sjutton gubbar :D

Eftersom hästen är 27 så säger jag: Gör det medan ni kan. Du kommer ångra dig när hon är borta.

Jag har ju inte ens varit närvarande på en dressyrtävling!!!
Jag har ju inte en susning hur man ska göra på en tävlingsplats.
Åker nog till hippo och är din hejjarklack istället.
maria

Klart att du ska vara med på vår tävling på Hippo i april! Om man skulle tänka att man bara skulle ställa upp i de tävlingar man skulle vinna så hade det inte varit många startande. Tänk istället att det är ett ypperligt tillfälle att träna och få erfarenhet. Första tävlingen är allt nytt; man ska hitta sin/hästens spilta, hitta på anläggningen, köra fram mm. Det är mig du ska skicka anmälan till sedan så jag bokar en plats redan nu! Med en lugn och erafaren häst kan du ju bara softa! Låt andra vara hejarklack.

Christina

All heder åt dig och din häst! :bump:
Var lycklig och nöjd med att tränaren anser att ni är klara för tävling. Sen får du ta dig en riktig fundering på vad du själv vill, tycker du att det skulle vara kul att vara med så ska du vara med!!! Men vill du inte så var bara glad för att ni är klara för att kunna tävla!
Alla tycker inte att det är kul att tävla, huvudsaken är ju att man tränar och har kul med sin häst!

(Och så länge man anpassar sin körning efter utrustningen så kan man faktiskt köra utan hinteryg o broms!)

Senast ändrad av en moderator:

Kom igen nu! Det är så lätt att ångra sig i efterhand.
Du kan få en egen hejaklack;)

Klart att du ska vara med på vår tävling på Hippo i april! Om man skulle tänka att man bara skulle ställa upp i de tävlingar man skulle vinna så hade det inte varit många startande. Tänk istället att det är ett ypperligt tillfälle att träna och få erfarenhet. Första tävlingen är allt nytt; man ska hitta sin/hästens spilta, hitta på anläggningen, köra fram mm. Det är mig du ska skicka anmälan till sedan så jag bokar en plats redan nu! Med en lugn och erafaren häst kan du ju bara softa! Låt andra vara hejarklack.

Christina

Svar till alla. tack för all peppnig! Ni är sååå bussiga.
Jag vet ju att man inte ska ha så höga mål vid första tävlingen.
Jag får väl citera Rolf som sa att när han skulle tävla en av sina hästar för första gången så var målet "vi ska inte skena på tävlingsområdet" :idea: Det gick bra för Rolf.

Men jag är rädd att jag kommer att se ut som en total dåre när jag varken vet vad som är upp eller ner! Jag kommer att skämma ut hästen!:o

maria

Klart du ska tävla! Första gången jag skulle tävla var jag sjuk av nervositet, men när det väl gällde försvann det och sedan fortsatte jag tävla. Det är sånt som man kan få en riktig kick av.
Hon ser jättefin ut, inte ser hon ut att vara 27 år! Jag är inbiten (hobby) connemarafantast och blir genast nyfiken på vad hon har för mor å far?

Hon står som "härstamning okänd" men jag har papper från en tidigare ägare där det står att pappa heter Favorit och mamma Zenta. Men det finns inga papper på det hela.

maria

Liknande trådar

Hästmänniskan Anonymt nick därför att många av mina vänner hänger här och jag orkar inte med att de lägger sig i.... Jag känner mig i bland som...
2
Svar
20
· Visningar
3 894
Senast: Fjorden
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 069
Senast: Magica
·
Hästmänniskan Min sambo är (har blivit) hästintresserad sen han träffade mig,han har varit med ut och ridit flera gånger,och han hanterar hästar på...
2
Svar
33
· Visningar
4 073
Senast: bellabus
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka