Minni-Borg
Trådstartare
Hej, jag har en fd problemhäst som alla bara flög av på island så dom tänkte slakta henne innan jag fick henne för en "skit summa". Jag har ev kommit på problemet... När vi fick henne red vi först bara med Diddi Dynan som funkade jättebra på henne men sedan skulle min vad ska man säga..? Kompis, tränare och henne jag bodde hos. (Tävlat VM och NM. ) Finska landslaget rida henne. Och då hade jag Diddi Dynan så hon tog en Wintec sadel på henne, och innan hos knappt hade hunnit sätta sig i sadeln FLÖG hon fram och bockade och i sista sekund fick hon som red henne att gå på en volt och tillslut stanna . Vi trodde då att hon fick ont i ryggen av sadeln (icke bomlös) och var med henne till kiropraktorer och grejer, men det var inget fel på henne utom spänningar vilket inte är så konstigt för hon åkte från Island till Danmark till Skåne till Norrtälje på en vecka Så det var knappast det. Hur som helst red jag henne efter det med Diddi och även då bockade hon av mig två gånger! (men jag är för ung för att bli rädd och var BESTÄMD på att hon skulle bli en bra tävlingshäst (hon har gång utöver det vanliga). Jag red henne i 4 månader med gjord och det funkade jättebra så nu litar hon till 100% till mig! Igår tog jag hem en sadel med bom på prov för ev köp. Sadeln satt jättebra men när jag hoppade upp blev hon helt tokig och flängde runt Efter att ha skuttat runt på en volt kanske i 10 min? Gick det super och hon gick helt lungt! Hon har blivit misshandlad vid inridningen, kan hon ha haft en sadel med bom då och hon förknippar misshandeln med sadeln? Tror ni hon kommer att vänjas av vid att vara rädd för bomsadlar? Skulle ni köpa den och ha den om ni var jag?
Tack på förhand!
Tack på förhand!