ska jag börja?

diddi3

Trådstartare
jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o lite ”dåligare”) personer i gruppen. Den ligger en timme utanför staden jag bor så det tar tid att åka dit o kan inte byta grupp för det finns ingen tid som passar mig. Kan inte åka en timme fram o tillbaka på en vardag. Men jag gillar verkligen det här stället, hästarna är roliga o det känns mer personligt då det är en liten ridskola. så jag har börjat på en ridskola i stan med min kompis. Där går jag i en grupp som kanske är lite för svår, men jag o min vän hänger ändå med. Men det är liksom så ”traditionellt”. Det är en grupp med 10 pers o hästarna går innan så man får inte göra iordning dom, sen ska man bara fixa lite o ställa in dom i boxen. Jag vill få ut lite mer av hästlivet om ni fattar vad jag menar.
Därför har jag nu hittat en tjej som jag kan rida privat lektioner hos, det är som en blandning av med ryttare o ridskola.

Rid några gånger hos den nya som du hittat och se hur det känns? Om det känns bra och som att det är mer av det du söker kan du ju ta ställning till hur du vill göra med de andra ridskolorna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 085
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
618
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 034
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar