Ska jag behöva betala?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Karamella
  • Startdatum Startdatum
K

Karamella

Förra våren fick min mamma idén att att hon skulle betäcka mitt shettissto. Hon letade redan på en huinst som passade henne och hon ringde och bad dom berätta om ALLA avgifter och dyl som har med betäkning/föl att göra (Vi har inte haft föl förut) Dom berättade om "alla" avgifter och vi bestämde för att åka dit med vårat sto. Vi åkte dom 25 milen till hinsten och lämnade vårat sto. När vi var där så sa hon att dom hade stofölavgift på 500 kr. Jag visste inte var min mamma och hingsthållaren kommit överens om så jag sa inget. Men väl hemma visade det sig att hinsthållaren inte sagt något om något stofölavgift. Mamma ringde då och pratade med hingstjhållaren och påtalade att det verken stod i annonsen i shettistidningen eller att dom sagt något när hon ringde och frågade. Dom sa då att dom skulle strunta i stofölavgiften eftersom att det blivit "krångel".

Idag, 1 år senare, får jag en faktura på poisten. Vi fick ett stoföl och nu krävder dom oss på stofölavgiften. Visserligen är den bara 500 kr men ändå! Vi frågade efter alla kostnader och dom sa att dom inte skulle ha någon stofölavgift. Ska jag betala? Hur skulle ni ha gjort? Jag har försökt nå hingsthållaren hela dagen, men utan resultat

Hingsthållaren har ett ganska stort och välkänt stuteri. Men för det får/bör dom väl inte hålla på hur som helst? Blir så irriterad! :devil: :mad:

Antagligen har dom väl bara glömt bort at dom lovade er rabatt, ring upp dom och påpeka lungt och trevligt att det måste blivit en miss, och be dom skicka en ny faktura.

Det var inte bara vi som skulle få "rabatt" utan dom skulle inte ha någon stofölavgift för något sto efter som att "det var någon som hade ringt och klagat" :angel:

Vi kommer att skicka tillbaka fakturan med en lapp där vi hänvisar till vårat muntliga avtal (som vi har vittnen som hört). Så länge vi inte har räkningen kan dom inte kräva oss på pengar..tydligen :angel: :crazy: :smirk:

Säkert har dom bara glömt det. Är det ett stort stuteri med mkt personal osv så kan det lätt bli fel. Kanske blev fakturan ivägskickad av bara farten.
Prova ring igen... :)

:idea: Men personal kan ju även innebära familjemedlemmar eller anndra som är där gratis tex. Var så jag tänkte...
Om det är ett stort stuteri så borde det ju vara fler än en personal där?

Jag vet vilket stuteri hon syftar på och så stort är det inte. Förhoppningsvis är ju flera i familjen intresserad om man har stuteri. :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 090
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej jag har varit på ett kpt samt utredningshem i 16 månader . Har en kinesisk nakenhund som kvinnan som tar hand om ger inte min hund...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: escodobe
·
B
Ekonomi & Juridik hej! nu behöver jag lite hjälp här, köpte en häst förr förra hösten av en galopptränare, hästen var en 2årig hingst och jättetrevlig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 522
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 661
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar