K
Karamella
Förra våren fick min mamma idén att att hon skulle betäcka mitt shettissto. Hon letade redan på en huinst som passade henne och hon ringde och bad dom berätta om ALLA avgifter och dyl som har med betäkning/föl att göra (Vi har inte haft föl förut) Dom berättade om "alla" avgifter och vi bestämde för att åka dit med vårat sto. Vi åkte dom 25 milen till hinsten och lämnade vårat sto. När vi var där så sa hon att dom hade stofölavgift på 500 kr. Jag visste inte var min mamma och hingsthållaren kommit överens om så jag sa inget. Men väl hemma visade det sig att hinsthållaren inte sagt något om något stofölavgift. Mamma ringde då och pratade med hingstjhållaren och påtalade att det verken stod i annonsen i shettistidningen eller att dom sagt något när hon ringde och frågade. Dom sa då att dom skulle strunta i stofölavgiften eftersom att det blivit "krångel".
Idag, 1 år senare, får jag en faktura på poisten. Vi fick ett stoföl och nu krävder dom oss på stofölavgiften. Visserligen är den bara 500 kr men ändå! Vi frågade efter alla kostnader och dom sa att dom inte skulle ha någon stofölavgift. Ska jag betala? Hur skulle ni ha gjort? Jag har försökt nå hingsthållaren hela dagen, men utan resultat
Hingsthållaren har ett ganska stort och välkänt stuteri. Men för det får/bör dom väl inte hålla på hur som helst? Blir så irriterad!
Idag, 1 år senare, får jag en faktura på poisten. Vi fick ett stoföl och nu krävder dom oss på stofölavgiften. Visserligen är den bara 500 kr men ändå! Vi frågade efter alla kostnader och dom sa att dom inte skulle ha någon stofölavgift. Ska jag betala? Hur skulle ni ha gjort? Jag har försökt nå hingsthållaren hela dagen, men utan resultat
Hingsthållaren har ett ganska stort och välkänt stuteri. Men för det får/bör dom väl inte hålla på hur som helst? Blir så irriterad!